Knjiga
Nakupologija
Resnica in laži o tem, zakaj kupujemo
Prevod: Boštjan Tadel
Založba: Medijski partner, 2009
mehka vezava, 135 str.
ISBN: 978-961-92461-2-2
Cena: 29,90 €
Recenzija Bukla

Bliža se čas božičnih nakupov, tistega obdobja v letu, ko evri včasih tudi malce nenadzorovano letijo iz denarnice, zato knjiga, ki poskuša na nakupne procese pogledati z bolj znanstvenega vidika, prihaja v več kot pravem trenutku. Če poplava knjig na temo popularne ekonomije in sociologije v zadnjih letih, kot sta, denimo, tudi pri nas prevedeni Preblisk in Odštekonomija, za izhodišče svojih interpretacij zajema take ali drugačne statistične podatke, se je Lindstrom, danski strokovnjak za blagovne znamke in oglaševanje, vsega tega lotil z uporabo nevroznanosti in medicinske metode slikanja z magnetno resonanco. Nekaj let trajajočo raziskavo, ki jo je financiralo sedem korporacij in je bila izvedena v petih državah, je Lindstrom zasnoval z vprašalniki anketirancem, ki so bili med odgovarjanjem snemani z magnetno resonanco, prekrvitev različnih možganskih centrov pa je dajala pogosto fascinantne odgovore na to, kako dejansko vpliva oglaševanje in ''znamčenje''. Rezultati raziskave so tako, denimo, pokazali tudi to, da nalepke Nikotin ubija! in podobno na cigaretnih škatlicah nimajo nobenega učinka pri zaviranju kajenja, privrženost privlačnim blagovnim znamkam, kot je npr. Apple, pa pri njegovih uporabnikih sproža občutke, podobne religioznim.

Samo Rugelj

© Bukla – Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Pogoji uporabe.

  Košarica knjigarne  
V košarici ni knjig.
  Poletno branje