Knjiga
Tri polovice jabolka
Spremna beseda: Milan Šelj
Urejanje: Damijan Šinigoj
Založba: Goga, 2011
Zbirka: Goga
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
trda vezava, 114 str.
Mere: 13,5x20,5 cm, 261 g
ISBN: 978-961-277-012-9
Cena: 24,90 €
Založnik o knjigi

Lepo je, če lahko odidem iz svoje preteklosti. Ko me ne zadržujeta več ne služba ne družina. Potem lahko gledam preko streh in po pročeljih, ki mi ničesar ne pomenijo. Ne poznam ljudi za njimi. Ne vem, kdo je pod kakšno streho umrl. Ne sanja se mi, ali je moški, ki so ga prejšnjega dne iz hiše s prelepimi secesijskim vrati odpeljali v črnem mrliškem vozu, naredil samomor ali je umrl naravne smrti. Pojma nimam, ali ga je zapustila žena in z otrokoma odšla nazaj k staršem. Ne vem, ali jo bo vsa ulica krivila za njegovo smrt. Odpeljali ga bodo na veliko, prenapolnjeno pokopališče, kjer se bo njegov grob izgubil med redmí drugih. Nihče ne bo vedel, ali mu bo ženska, domnevno kriva njegove smrti, kdaj prižgala svečo.

Barica Smole

Barica Smole (1948) je diplomirala iz slovenščine in ruščine na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Objavila je pet knjig in pol (povest slovenskega klasika je dopolnila in dokončala) ter jih prevedla sedem (eno v soavtorstvu z drugim prevajalcem). Za kratke zgodbe ali radijske igre je bila nagrajena največkrat, če so bili natečaji anonimni. Eno od nagrad je prejela v tujini, zadnjo na natečaju Frišna proza 2011. Nekaj njenih del je bilo objavljenih v literarnih revijah, tudi v tujini. Objavlja tudi literarne kritike, spremne eseje h knjigam, kolumne in potopisno-literarne reportaže.

Iz spremne besede

Zgodbe tečejo kot pripovedi v nanizanki, v sestavljanki. Vsaka sicer deluje sama zase kot zaključena celota, a se skoraj nevidno preliva v drugo, in ko jih z branjem sestavimo skupaj v mozaik, se prikaže še veliko večja, kompleksnejša slika. Karakterji iz posameznih zgodb se zaokrožijo v osebnosti. Dogajanje je vseskozi zaznamovano in prežeto z obilico »smrtno resnega« humorja. Odraščanje, kot ga razume in popiše pisateljica v svojem razvojnem romanu, ni izgon iz raja otroške nedolžnosti; največkrat se izkaže za boleč in krut proces. Na številnih mestih je neizprosno trda, kot zna biti trda in trdna, neposredna in direktna otroška poštenost. Ostrino deskriptivnosti pa ublaži in nadgradi s poetično refleksijo. In seveda z izredno simpatijo in ljubeznijo do svojih protagonistov. Notranja pripovedna napetost in nevidna vzmet tenzije se v romanu iz zgodbe v zgodbo postopno stopnjujejo, da nas dogajanje na koncu še bolj pretrese.

Recenzija Bukla
Avtoričino delo izkazuje tako tematsko kot slogovno pester nabor kratkih zgodb. Te v izčiščenem jeziku skozi vsakdan malih ljudi (Na srečen dan) ali življenja znanih osebnosti (Nikola Tesla) izrisujejo kritično podobo sodobnega sveta, ki je, kot nakazuje že naslov, vse bolj neoprijemljiv. Smoletova pa ne poseže le v intimni svet odtujenega posameznika, ampak se dotakne tudi družbenih tem, kot so kritika medijev in vojni zločini na Balkanu. Včasih resen, drugič ironičen ali grotesken pogled na vsakdan, kjer je vse pogosteje človek človeku volk.
Kristina Sluga

© Bukla – Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Pogoji uporabe.