Evropski muzikolog prof. dr. Primož Kuret
Založba | Celjska Mohorjeva družba |
Leto izdaje | 2015 |
ISBN | 978-961-278-196-5 |
Fotografije | Robert Peskar, Dušan Podgornik |
Prevod | Vera Lamut |
Spremna beseda | Edo Škulj |
Urejanje | Edo Škulj |
trda vezava
24 x 17 cm
840 g
359 strani
Tip knjige
biografija
Kategorije
umetnost > glasba
biografije in spomini
O knjigi
Primož Kuret – oče slovenskih muzikoloških simpozijev
Primož Kuret je sodeloval na 300-tih mednarodnih muzikoloških simpozijih samo na ozemlju stare matere Evrope, kar je več kot vsi ostali slovenski muzikologi skupaj. Kot izredno zaveden Slovenec je na vsakem simpoziju v tujini prikazal slovenski vidik obravnavane tematike ali vsaj povezanost s slovensko glasbeno stvarnostjo ali slovensko muzikologijo. Tako ni poglabljal le muzikološke razgledanosti samo v sebi, ampak jo tudi posredoval tujim znanstvenikom, da so spoznali, da tudi v muzikologiji Slovenci nismo »za luno«. Še bolj je domačim strokovnjakom pokazal pot in način, kako vključevati slovensko glasbeno zgodovino v evropski prostor, in da so se zavedali, kako bogato zgodovino imamo. Če nam je kdaj nerodno pred tujimi dosežki, pomeni, da ne poznamo svoje zgodovine ali je ne znamo izkopati ali pa je ne znamo »prodati«.
V znamenje hvaležnosti mu ob 80-letnici avtorji podarjajo pričujoči zbornik s pomenljivim naslovom Evropski muzikolog in mu kličejo: Ad multos annos!
Primož Kuret je na Oddelku za glasbeno zgodovino Akademije za glasbo sklenil visokošolski študij. Po dobrih petnajstih letih sta mu pridobljeni doktorat znanosti in nastala glasbena bibliografija odprla vrata na Akademijo za glasbo. Leta 1978 je na Oddelku za glasbeno pedagogiko začel trideset let dolgo poklicno pot. Povzeti jo je mogoče v treh obdobjih. Prvo zaznamuje Kuretovo znanstveno in pedagoško delo, ki ga je uresničeval v nazivih visokošolskega učitelja od docenta preko izrednega do rednega profesorja za področje glasbene zgodovine. V prvem obdobju ga označuje funkcija predstojnika. Drugo obdobje zapolnjuje prehod in vsa devetdeseta leta, ko je svoje znanstveno in pedagoško delovanje povezoval z nalogami prodekana za študijske zadeve. Po letu 2000 je sledilo tretje obdobje, za katerega je prav tako značilna kontinuiteta Kuretovega delovanja na področju muzikologije ter glasbeno-pedagoških prizadevanj doma in v evropskem prostoru.
Odlomek iz knjige
Muzikolog zasl. prof. UL na AG dr. Primož Kuret svoje primarno muzikološko delo ves čas interdisciplinarno in multidisciplinarno povezuje s svojimi raziskavami in izsledki (predavanja, znanstvene monografije, izvirni in drugi znanstveni članki idr.) z (glasbeno) pedagogiko. Že na samem začetku svojega aktivnega delovanja je učil v osnovni in glasbeni šoli, potem, po nekajletnem delovanju zunaj stroke (ves čas pa je v njej tudi ostal), je za stalno prešel na pedagoško-glasbeno področje.
Recenzija Bukla
Ob osemdesetem rojstnem dnevu glasbenega zgodovinarja Primoža Kureta je izšla monografija, ki predstavlja pot in delo tega srednjeevropskega velikana muzikologije, »očeta slovenskih muzikoloških seminarjev«. Eseje so v zbornik prispevali strokovnjaki komplementarnih področij in različnih provenienc. Nekateri pišejo o Kuretu kot utemeljitelju glasbene ikonografije na Slovenskem, drugi o njegovem profesorskem angažmaju, o uredništvu Glasbene mladine, o vodenju Slovenskih glasbenih dni, o njegovi povezavi z glasbo 20. stoletja, o prevajalskem delu ter o zbiranju dokumentacije o Gustavu Mahlerju kot ljubljanskem opernem kapelniku. Zadnja poglavja so namenjena štirim izpovedim z enakim naslovom v tujih jezikih: Moj prijatelj Primož. Osebna zgodba, ki vzporedno ponuja zanimiv pregled nekega časa.
Žiga Valetič, Bukla 114
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- Mož, ki je napisal popoln roman John Williams, Stoner in pisateljsko življenje 29,00 € Dodaj v košarico
- Tudi prav Knjiga o moških pričakovanjih, ki boleče trčijo z žensko realnostjo 24,90 € Dodaj v košarico