Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Franci Križaj

V varnem pristanu ustvarjalnega nemira; Gledališka vinjeta
Mojca Kreft
Franci Križaj
18,00 € 18,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 0,54 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, rok dobave 1-3 delovne dni

Povej naprej

Založba Slovenski gledališki inštitut
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-6860-19-2
Leto izdaje izvirnika 2017
Spremna beseda Ivo Svetina
Urejanje Ana Perne

Tehnične lastnosti
mehka vezava
24 x 16,5 cm
440 g
231 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > gledališče
biografije in spomini

O knjigi

Knjiga Mojce Kreft se posveča Franciju Križaju (1936– 2005), ki je vidno zaznamoval delovanje Odra 57, največji del svojega umetniškega dela pa je kot hišni režiser ustvaril v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Ivo Svetina je v spremni besedi zapisal, da je avtoričina študija »obsežna in poglobljena razprava o enem od pomembnih slovenskih gledaliških režiserjev, ki je deloval v drugi polovici minulega stoletja; /…/ je dragocen prispevek k t. i. zgodovinjenju slovenskega polpreteklega gledališča; je več kot uspešno opravljena naloga ohranjati spomin na kar najbolj minljivo umetnost in njene ustvarjalce. /…/ Mojca Kreft ne zapisuje poslednje resnice o umetniškem opusu Francija Križaja, ampak z vsem svojim bogatim znanjem in močjo spomina obuja podobo tega pomembnega slovenskega režiserja.

Recenzija Bukla

Za vsakršno umetnost velja, da jo čas postavlja v vedno nove kontekste, morebiti nam jo (ponovno) približa, jo oddalji, lahko pa jo tudi … povozi. In zdi se, da je čas s tega vidika še posebej neizprosen do uprizoritvene umetnosti, saj ni minljiv le kontekst, temveč tudi sam medij. Tudi če konkretno gledališko predstavo posnamemo, bomo končno imeli občutek, da zremo v nekakšen dokument. Že zato je delo Mojce Kreft posebnega pomena. K legendarnemu (a obenem danes nekoliko pozabljenemu) delu gledališkega (pa tudi filmskega) režiserja Francija Križaja pristopi z vsemi možnimi sredstvi: kot sodelavka, kolegica, teatrologinja, predvsem pa kot nekdo, ki se spominja … Tako se pred nami izriše prepričljiv pogled na režiserjevo delo, ki ga prikličejo avtoričini spomini, premisleki, sočas ne gledališke kritike, umeščanje režij in izbranih dramskih pred logov v zgodovinski in idejni kontekst.

Aljaž Krivec, Bukla 142

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...