Glej ga, Součka!
Jurij SoučekZaložba | Beletrina |
Zbirka | Posebne izdaje |
Leto izdaje | 2024 |
ISBN | 978-961-298-213-3 |
mehka vezava
23 x 14,5 cm
470 g
300 strani
Tip knjige
biografija
Kategorije
biografije in spomini
biografije in spomini > avtobiografija
umetnost > film
umetnost > gledališče
slovensko leposlovje
Založnik o knjigi
Knjiga ni samo kronologija skoraj stoletnega obdobja z okupirano Ljubljano, delovnimi brigadami, samoupravljanjem in razvojem gledališča, radia in televizije, ampak tudi kronologija prostora, predvsem Ljubljane med SNG Dramo in Kodeljevim. Tam je okrogloličen fant iz češke delavske družine profesorjem prisegel, da se bo izogibal gospodarstva, saj mu z računstvom res ni šlo, pač pa je tekoče bral že v vrtcu. Od nekdaj je recitiral in interpretiral, najprej na majhnih in improviziranih odrih, po končani igralski akademiji pa skoraj štirideset let v ljubljanski Drami. Svoj izraz je iskal tudi preko režij in z ustanavljanjem svojih gledaliških skupin, ki sta jih s takratno ženo financirala z izdelavo keramike. Delal je na radiu, ko je bil ta še v povojih in brez tonskih posnetkov. Morda je tam še vedno tista rdeča zavesa, pogrizena od napadov smeha, saj so se vse oddaje predvajale v živo, zato mu moramo verjeti na besedo. Zavesa se je nato dvigala in spuščala na številnih praizvedbah, premierah in ponovitvah, na novo jo je obesil tudi v premajhno skladišče za kulise in ustanovil Levi oder ter soustanovil Malo dramo. Nekaj drame, zapisano z veliko ali malo, je v življenju Jurija Součka vedno bilo.
O avtorju
Jurij Souček (1929–2024) je ustvaril okoli 150 gledaliških in skoraj 600 radijskih vlog. Širše občestvo ga je dokončno posvojilo s sinhronizacijo risank, kot so Pipi in Melkijad, Čebelica Maja in Palček Smuk. Leta 1961 je prejel nagrado festivala Sterijino pozorje za vlogo Kreona v Smoletovi Antigoni ter nato v letih 1994 Borštnikov prstan, 2005 viktorja, 2018 Ježkovo nagrado in leta 2019 nagrado Združenja dramskih umetnikov Slovenije zlati glas − vse za življenjsko delo.
Recenzija Bukla
S 150 gledališkimi in skoraj 600 radijskimi vlogami, Pipijem in Melkijadom, Čebelico Majo, Palčkom Smukom, ter številnimi drugimi sinhronizacijami se je Jurij Souček (1929–2024), pripovednik otroških del, režiser, filmski in gledališki igralec, zapisal v srca otrok in odraslih. Souček, ki ga tisti, ki so ga poznali, opisujejo kot »predanega deloholika, ki ga je gledališka strast gnala, da je bil po cele dneve dejaven v Drami«, je, preden se je v starosti 95 let za vedno poslovil, zapustil obsežen zapis svoje življenjske zgodbe, ki pa hkrati predstavlja popis preteklega stoletja in prinaša vpogled v razvoj gledališča, radia in televizije, katerih prostor je Souček bogatil s svojim izjemnim unikatnim jazom, tako izrazitim, da so ga ljudje povsod prepoznavali. Poleg vseh vlog, ki so mu bile dodeljene in jih je naredil za svoje, nam bo v spominu ostal tudi s pričujočo avtobiografijo, ki je hkrati kulturni dokument, saj prinaša dragocene vpoglede v življenje in delo enega izmed najpomembnejših slovenskih umetnikov in ustvarjalcev.
Tia Kovačič, Bukla 182
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- Božja senca Sultan Selim, njegov Osmanski imperij in nastanek novoveškega sveta 34,00 € Dodaj v košarico
- Skrivna dirka V zakulisju Tour de France: doping, zakon molčečnosti, zmage za vsako ceno 25,70 € Dodaj v košarico