Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Tat umetnin

Resnična zgodba o ljubezni, zločinu in nevarni obsedenosti
Michael Finkel
Tat umetnin
27,00 € 27,00 € Prihrani 0,00 €
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Aktivni mediji
Leto izdaje 2025
ISBN 978-961-7234-02-2
Naslov izvirnika The art thief
Podnaslov izvirnika A True Story of Love, Crime, and a Dangerous Obsession
Leto izdaje izvirnika 2023
Prevod Neža Vilhelm

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21 x 14,5 cm
350 g
274 strani
Tip knjige
revija
Kategorije
leposlovje > kriminalni roman
biografije in spomini
ameriško leposlovje

Povej naprej

Več stoletij so tatovi na različne načine povsod po svetu kradli umetnine, a nihče ni bil niti približno tako uspešen kot mojster med tatovi – Stéphane Breitwieser. V slabih desetih letih je v muzejih in cerkvah po Evropi izvedel – najmanj 200 tatvin. Z dekletom, ki mu je pomagala s straženjem, je ukradel več kot 300 predmetov, dokler ni vse spektakularno razpadlo.

V delu Tat umetnin nas Michael Finkel popelje v Breitwieserjev nenavadni in neverjetno zanimivi svet. Umetnost je izjemno cenil in znal je oceniti skoraj vsak varnostni sistem, zato mu je lahko uspelo osupljivo veliko drznih tatvin. Zaradi te nenavadne nadarjenosti in odvisniške potrebe po uspehu Breitwieser ni več upošteval dekletovih prošenj, naj preneha – dokler ni vsega uničilo zadnje dejanje napuha.

Finkel je opravil poglobljene intervjuje s številnimi detektivi in tožilci, pa tudi s samim Breitwieserjem. Natančno poustvari zločine, opiše gradove in muzeje, ki so privlačili Breitwieserja in Anne-Catherine Kleinklaus, sostorilko in njegovo zasebno partnerico, pa sijajna olja in kipe, ki so pritegnili Breitwieserjevo pozornost, in metodo dejanj, s katerimi je osvobodil svoje nagrade. Breitwieser pravi, da je bil njegov motiv zgolj estetski: imeti izjemno lepoto, da bi “v njej užival.” Izrisuje umetniško teorijo in psihološka poročila o Breitwieserjevem značaju ter razmišlja o njegovi odvisnosti od lepote in Anne-Catherinini privolitvi v zločine.

Zanimiva resnična zgodba o umetnosti, zločinu in nenasitni lakoti po lastništvu nad umetninami za vsako ceno. Kot delo, ki ga zaradi presenetljivih obratov in vznemirljivih prigod ne spustimo iz rok, Tat umetnin raziskuje resnično zgodbo zbiratelja umetnin, ki je šel preko meja, da bi obogatil svojo zasebno zbirko – nadaljeval pa je zaradi vznemirjenja med krajo.

V tem mojstrskem kriminalnem delu Finkel (Tujec v gozdu) sledi izjemnim podvigom Stéphana Breitwieserja, francoskega tatu umetnin, ki je med letoma 1995 in 2001 v večjem delu Evrope ukradel nad 300 umetniških del. Materino podstrešje je spremenil v bleščečo zakladnico oljnih slik, srebrnih posod in starodavnega orožja.

Pričevanje je najboljše, ko razkriva drznost podvigov, vključno z zavajanji, in počasen, nepopustljiv korak zakona. Navdušujoče popotovanje.

Fascinanten portret obsedenega in razočaranega genija, ki ga je spisal uspešen avtor Tujca v gozdu.

O AVTORJU

Michael Finkel je avtor mednarodne uspešnice Tujec v gozdu in Resnične zgodbe: umor, spomin, mea culpa, po kateri so leta 2015 posneli uspešen film. Pisal je za National Geographic, GQ, Tolling Stone, Esquire, Vanity Fair, The Atlantic in The New York Times Magazine. Z družino živi v severnem Utahu.

Recenzija Bukla

Če v Google vtipkate ime Stéphane Breitwieser, boste hitro izvedeli, da se je rodil leta 1971 in da je – tat. Da, tat umetnin, ki je bil po svojem spektakularnem tatinskem obdobju, ko je približno v obdobju od leta 1995 do leta 2001 iz več kot 170 evropskih muzejev ukradel skoraj 240 umetnin, ujet, izpuščen, spet ujet in tako vse do današnjih dni, ki jih preživlja v hišnem zaporu, o njegovih podvigih pa pišejo celo knjige. Knjigo Tat umetnin je leta 2023 objavil ameriški novinar Michael Finkel, tudi avtor odmevne uspešnice The Stranger in the Woods (Tujec v gozdu, o zadnjem pravem ameriškem puščavniku), v njej pa podrobno analizira Breitwieserja in njegovo dekle Anne-Catherine Kleinklaus, ki mu je pomagala pri njegovih krajah in stražila, kjer je bilo treba. Breitwieser, tako ga psihoanalizira Finkel, ni (bil) običajen tat, ki bi ukradene umetnine prodal ali to počel za znanega kupca: (bil) je človek, ki ga je obsedla lepota umetnosti v taki meri, da si jo je hotel prisvojiti za lastni zasebni užitek – njuna spalnica je bila tako že kmalu videti kot umetniška galerija. Portret tatu, ki je tudi iz svojih kraj naredil umetnost, saj je kradel v skladu z lastnimi visokimi moralnimi standardi.

Samo Rugelj, Bukla 185

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...