Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Drugo je hrup

Poslušati dvajseto stoletje
Alex Ross
Drugo je hrup
34,00 € 34,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 1,02 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, rok dobave 1-3 delovne dni Brezplačna poštnina

Povej naprej

Založba Beletrina
Zbirka Koda
Leto izdaje 2014
ISBN 978-961-242-964-5
Naslov izvirnika The Rest is Noise
Leto izdaje izvirnika 2007
Prevod Leon Stefanija
Urejanje Aleš Šteger

Tehnične lastnosti
trda vezava
24 x 17 cm
970 g
704 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > glasba
družbene vede

Založnik o knjigi

Drugo je hrup je knjiga izjemnega zamaha, eruditskega znanja in obenem nenavadne dostopnosti. Pisana je v enaki meri za strokovnjake in za popolne laike, ki jhi preprosto zanima, kaj se je dogajalo z glasbo v najbolj norem, nenavadnem in glsabeno mnogovrstnem stoletju od vseh stoletij. Priča smo vzponu popularne kulture in politike množic, vznika novih tehnologij, eksperimentov brez primere, vročih in hladnih vojn, uporov, prijateljstev in sovraštev. Drugo je hrup ni zgolj knjiga o glasbi v dvajsetem stoletju, to je edinstveno delo o dvajsetem stoletju, kot nam ga lahko razkrije le glasba.

Recenzija Bukla

Ross (1968) je glasbeni kritik New Yorkerja, ki je za svojo pričujočo knjigo iz leta 2007 prejel številne nagrade. Ne brez razloga; v obsežni monografiji se glasbe, dobesedno poslušanja dvajsetega stoletja loti precej drugače, kot smo vajeni: glasbo preizprašuje skozi kaskado družbenih sprememb, ki se vijejo od ruske oktobrske revolucije do ameriškega rokenrola v šestdesetih letih pa vse do današnjih dni, do Bona in Beyoncé. Pri tem seveda podrobno obdeluje najbolj znamenite glasbene primere, ki so zarivali v družbeno politično realnost te dobe (recimo primer Šoštakoviča v Stalinovi Rusiji, pa Straussa v Hitlerjevi Nemčiji pa holokavsta, ki je izbrisal cele šole komponistov, pa Herrmanna in Hollywooda do Glassovega minimalizma), hkrati pa nam skozi svoje primere ves čas kaže, kako je usoda kompozicije dvajsetega stoletja doživela enovit lok strmega upadanja. Na začetku dvajsetega stoletja so bili skladatelji velike zvezde na svetovnem odru, praizvedbe njihovih del so privlačile množice, prizore ob njihovih smrtnih posteljah pa so časopisi opisovali z osupljivimi podrobnostmi. Sto let kasneje so skladatelji v glavnem izginili z radarja splošne kulture, največji ljubitelj klasične glasbe v modernem hollywoodskem filmu pa je »umirajoči serijski morilec Hannibal Lecter, ki svoje krvave roke mane ob Goldbergovih variacijah«. Hkrati pa po drugi strani klasična glasba dosega veliko več občinstva kot poprej, ima milijone obiskovalcev, čeprav le nekaj izmed množice skladateljev (120 naj bi jih bilo tudi v Sloveniji) najde občinstvo zunaj razmeroma omejenega števila ljubiteljev. Knjiga o glasbi, ki jo je napisalo dvajseto stoletje.

Samo Rugelj, Bukla 105-106

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...