Založba | ZRC, ZRC SAZU |
Zbirka | Migracije |
Leto izdaje | 2017 |
ISBN | 978-961-05-0013-1 |
Leto izdaje izvirnika | 2017 |
Urejanje | Aleksej Kalc |
mehka vezava
20,5 x 14,5 cm
530 g
380 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družbene vede > sociologija
družina, vzgoja in izobraževanje
družbene vede > socialno skrbstvo
O knjigi
Marijanca Ajša Vižintin v znanstveni monografiji Medkulturna vzgoja in izobraževanje analizira politike vključevanja za priseljence, razvoj večkulturne in medkulturne pedagogike, soočanje s predsodki in njihovo preseganje, odpira vprašanje sestavljene identitete, pojasnjuje, od kod in zakaj prihajajo otroci priseljenci v Slovenijo. V drugem delu predstavlja inovativni model medkulturne vzgoje in izobraževanja, sestavljen iz sedmih kriterijev: 1. medkulturnost kot pedagoško-didaktično načelo, 2. sistemska podpora pri vključevanju otrok priseljencev, 3. učitelji z razvijajočo se medkulturno zmožnostjo, 4. razvoj zavedanja o večkulturni družbi pri vseh učnih predmetih, 5. medkulturni dialog na šoli, 6. sodelovanje s (starši) priseljenci, 7. sodelovanje z lokalno skupnostjo.V medkulturni model vključevanja so aktivno vključeni vsi: učenci in starši, priseljeni in nepriseljeni, pedagoške delavke, delavci, priseljenci sami, društva priseljencev, organizacije v lokalnem okolju in pristojni državni organi. Vsaka pedagoška delavka, vsak pedagoški delavec s svojim odnosom, z znanjem in dejanji soustvarja vključevalno (ali izključevalno) družbo. Vsak je soodgovoren za vključevanje.
Recenzija Bukla
Avtorica, sodelavka Inštituta za slovensko izseljenstvo in migracije ZRC SAZU, je več kot deset let sodelovala v različnih projektih, kjer se je srečevala z izzivi vključevanja in na podlagi tega napisala obsežno delo. Sestavljeno je iz dveh delov. V prvem spoznamo razvoj vključevanja (otrok) priseljencev konec 20. in na začetku 21. stoletja, drugi del pa nam predstavi model medkulturne vzgoje in izobraževanja. Po eni strani gre za opazovanje in oceno preteklega dela, po drugi strani pa za predloge, kako dobre prakse še nadgraditi in optimizirati ter kakšne so pasti in nevarnosti slabega pedagoškega dela ter političnega načrtovanja. V procesu vključevanja priseljenskih otrok morajo poleg šole seveda sodelovati starši pa tudi lokalna skupnost, največ dela pa pripade učiteljicam in učiteljem, ki naj s stalnim usposabljanjem razvijajo svojo medkulturno zmožnost. Vižintinova ugotavlja, da le takšni pedagogi lahko spodbujajo tudi medkulturne zmožnosti pri svojih učencih.
Žiga Valetič, Bukla 137
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
-10% Etika politike Esejistični komentar ustave, z novo ustavo 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
Večjezično zdravje Komunikacijske strategije in večkulturni stiki s tujejezičnimi bolniki v slovenskem zdravstvenem sistemu 20,00 € Dodaj v košarico
-
-10% Nevidne Kako vrzeli v podatkih in raziskavah oblikujejo svet po moški meri 24,21 € 26,90 € Prihrani 2,69 € Dodaj v košarico
-
-10% Usklajeni pari Kako lahko partnerja ob svojem delu cvetita tudi v ljubezni in odnosih 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
Eseji iz kritične pedagogike O solidarnosti in skrbi za obče dobro v neoliberalnem svetu 23,00 € Dodaj v košarico
-
Čustvena inteligenca pri otrocih Kako vzgajati čuteče, odporne in čustveno trdne otroke 24,50 € Dodaj v košarico
-
-10% The Greatest Hits Zgodbe in eseji o XX. stoletju; 2. izdaja 26,91 € 29,90 € Prihrani 2,99 € Dodaj v košarico