Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Jumbomanija

Sociološka in oblikovalska kritika veleplakatov
Emina Djukić, Anton Kramberger
Jumbomanija
29,00 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Založba Fakulteta za družbene vede
Zbirka Ost: osrednje sociološke teme
Leto izdaje 2011
ISBN 978-961-235-435-0
Leto izdaje izvirnika 2011
Urejanje Maca Jogan, Anton Kramberger

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23 x 17 cm
450 g
240 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družbene vede > sociologija
družbene vede > mediji in oglaševanje

Povej naprej

Založnik o knjigi

Avtorja monografije preučujeta temeljne pojavne značilnosti in mehanizme oglaševanja na zunanjih površinah na sploh in posebej v Sloveniji. Razpravljata o agresivnem in nereguliranem razraščanju veleplakatov in razmišljata o negativnih družbenih posledicah, ki jih prinaša vizualno komunikacijska gneča. Opirata se na relevantne avtorje številnih disciplin, kar je glede na interdisciplinarnost pojava veleplakatiranja nujno. Njihova spoznanja spretno prepletata s svojimi pogledi in jasno artikuliranimi stališči, ki jih zavzemata do obravnavane teme. Hkrati razpravo obogatita z empiričnimi izsledki raziskave o problemu veleplakatiranja v Sloveniji, ki sta jo opravila leta 2007.

Poleg tega, da avtorja problem "jumbomanije" pojmovno zelo vešče opredelita, ga postavita tudi v zgodovinski okvir in v kontekst širše razvojne in politične problematike sodobnih potrošniških družb. Ugotavljata, da je pojav veleplakatiranja, pa tudi njegovo nadzorovanje v Sloveniji v zgodnji razvojni fazi, če primerjamo situacijo v Sloveniji z večino držav z daljšo zgodovino tržne ureditve. Če so slednje države že zavzele jasno držo do kolonizacije javnega prostora z oglasnimi sporočili, in področje že zakonsko ustrezno regulirajo, smo v Sloveniji še vedno v fazi njegovega divjega in grobega izkoriščanja in redkih glasov posameznikov in aktivistov, ki se temu (vizualnemu) nasilju upirajo. Tudi zato je pričujoča monografija dobrodošlo delo, ki nekoliko pretresa obstoječa razmerja moči v boju za (ne)oglasni prostor in ponuja upanje za boljše upravljanje z javnim prostorom za javno dobro.

Recenzija Bukla

Z globalizacijo oglaševanja so tudi v Slovenijo prišli trendi veleplakatov in lahko bi rekli, da danes »jumboti«, kot se pogosto reče velikim reklamnim panojem, »visijo že zna vsaki hruški«. Teoretično so kriteriji, ki določajo, kje so zanje sprejemljive lokacije in kje niso, menda zelo jasno zastavljeni, a se jih je v praksi zelo težko držati, saj so pritiski s strani oglaševalcev čedalje večji. V pričujoči monografiji sta avtorja, sociolog prof. Kramberger in grafična oblikovalka Djukićeva, združila spoznanja družboslovja in vizualnega oblikovanja ter zavzela kritičen odnos do te vrste oglaševanja, predvsem z vidika vizualnega onesnaževanja javnega prostora.

Renate Rugelj

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...