Založba | Chiara |
Leto izdaje | 2025 |
ISBN | 978-961-7205-48-0 |
Naslov izvirnika | Das Drama des begabten Kindes und die Suche nach dem wahren Selbst |
Leto izdaje izvirnika | 1991 |
Prevod | Breda Pugelj-Otrin |
mehka vezava
23 x 15 cm
240 g
156 strani
Tip knjige
popularna znanost
Kategorije
psihologija in psihiatrija > psihoterapija
družina, vzgoja in izobraževanje
osebna rast, duhovnost in ezoterika
psihologija in psihiatrija > psihoanaliza
psihologija in psihiatrija > razvojna psihologija
Založnik o knjigi
Ste bili tudi vi nadarjen, občutljiv in buden otrok, ki je že zelo zgodaj začutil potrebe in težave svojih staršev ter se jim prilagodil? Kaj se je ob tem prilagajanju dogajalo v vaši notranjosti? Kako to še danes vpliva na vaše življenje in odnose?
V ranem otroštvu ste se naučili skrivati svoja najintenzivnejša čustva, ki so jih starši težko prenašali. Čeprav so se ta čustva, kot so jeza, ogorčenje, obup, ljubosumje ali strah, ponovno pojavila v vašem nadaljnjem življenju, se niso integrirala v vašo osebnost. Na ta način vašega najpomembnejšega dela, vira pravega Jaza, ne boste izkusili. Potlačevanje čustev vodi – tudi pri zelo inteligentnih in nadarjenih ljudeh – v čustveno negotovost, ki se izraža bodisi v depresiji (izgubi samega sebe) bodisi v grandioznosti – kar je pravzaprav obramba pred depresijo.
Knjiga Drama je biti otrok in iskanje resnice o sebi je pretresljiva in brezkompromisna psihološka mojstrovina Alice Miller, ene najvplivnejših psihoanalitičark 20. stoletja. S svojo značilno jasnostjo in neizprosno iskrenostjo avtorica razkriva, kako otroštvo, zaznamovano s potlačitvijo čustev zaradi pričakovanj staršev, lahko pusti nevidne, a globoke posledice v odraslem življenju.
Miller jasno razloži, da zloraba otrok ni omejena na fizično nasilje. Čustvena zanemarjenost, idealizacija, ignoranca, manipulativna pričakovanja – vse to so subtilne oblike travme, ki ranijo otrokovo integriteto. Njihove posledice se razkrijejo šele kasneje: v odnosih brez intime, samouničujočih vzorcih, notranji odtujenosti.
Primeri, ki jih opisuje avtorica, vam bodo pomagali ozavestiti neizrečeno trpljenje sebe ali ljudi okoli vas, ki kot otroci niso imeli priložnosti, da bi se naučili živeti in izražati svoja resnična čustva.
Knjiga, ki je prvič izšla leta 1991, vsebuje tudi slovarček psihoanalitičnih izrazov, ki ga je pripravil dr. Miran Možina, dr. med. spec. psihiater, sistemski psihoterapevt, učni terapevt in supervizor.
iz knjige:
“Kako bi bilo, če bi stal pred vami hudoben, grd, togoten, ljubosumen, len, umazan, smrdljiv? Kje bi bila potem vaša ljubezen? In vse to sem vendar tudi bil. Ali to pomeni, da pravzaprav niste ljubili mene, ampak to, kar sem se pretvarjal, da sem? Dostojnega, zanesljivega, sočutnega, razumevajočega ali prijetnega otroka, ki v bistvu sploh ni bil otrok? Kaj se je zgodilo z mojim otroštvom? Ali nisem bil zanj ogoljufan? Saj ne morem nikoli več nazaj. Nikoli ga ne bom mogel nadomestiti. Od vsega začetka sem bil majhen odrasel človek. So bile moje sposobnosti preprosto zlorabljene?”
“Pri naši vzgoji je samo po sebi umevno, da velikokrat najprej spodrežemo žive korenine, potem pa skušamo po umetni poti nadomestiti njihove naravne funkcije. Tako npr. zaviramo otrokovo radovednost (nekaterih stvari se ne sprašuje), pozneje pa, ko bo pri otroku naravna želja po učenju izginila, mu bomo pri šolskih težavah ponujali dopolnilni pouk.”
“Nečesa nezavednega ne moremo odpraviti z oklici in prepovedmi. Postanemo pa lahko občutljivi, da to nezavedno spoznamo, zavestno doživimo in nadzorujemo. Mati ima lahko najboljši namen otroka spoštovati, pa tega ne bo mogla, dokler ne bo začutila, kako nemara z ironično pripombo, ki naj bi samo zakrila njeno negotovost, otroka sramoti.”
o avtorici
Alice Miller (1923-2010) je bila psihoanalitičarka poljskega rodu, znana po svojem delu o otroških travmah in njihovem vplivu na individualni razvoj. V Baslu je študirala filozofijo, psihologijo in sociologijo ter leta 1953 doktorirala iz filozofije. Znana je po svojih knjigah, ki raziskujejo čustveno, fizično in spolno zlorabo v otroštvu ter posledice teh travm v odrasli dobi. V svojih delih poudarja pomen potlačenih spominov in neizraženih čustev. Prepoznavanje in izražanje teh spominov in čustev je po njenem ključnega pomena za psihološko ozdravitev, saj nerazrešena travma še naprej nezavedno vpliva na posameznikovo vedenje in čustva.
Sorodne knjige
-
Pomoč otrokom z avtizmom pri učenju Načini obravnave za strokovnjake in starše 49,99 € Dodaj v košarico
-
Bogati očka, revni očka Kaj svoje otroke učijo bogati, revni in pripadniki srednjega razreda pa ne! 20,90 € Dodaj v košarico
-
Ampak Danes Hočem Drugače Prepoznati, razumeti in sprejeti posebnosti težav s pozornostjo in/ali hiperaktivnostjo. Priročnik za starše, vzgojitelje, učitelje in posameznike. 25,00 € Dodaj v košarico
-
-10% Neverjetna leta Priročnik za reševanje težav, namenjen staršem otrok, starih od 2 do 8 let 22,50 € 25,00 € Prihrani 2,50 € Dodaj v košarico
-
-10% Kako se učimo Presenetljiva resnica o tem, kdaj, kje in zakaj se to zgodi 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
Dar disleksije Zakaj nekateri pametni ljudje ne znajo brati in kako se tega lahko naučijo 21,90 € Dodaj v košarico