Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Obča pedagogika

Johann Friedrich Herbart
Obča pedagogika Novo
30,00 € 30,00 € Prihrani 0,00 €
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Krtina
Zbirka Temeljna dela
Leto izdaje 2025
ISBN 978-961-260-169-0
Leto izdaje izvirnika 1804
Prevod Samo Krušič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 13,5 cm
330 g
285 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
družina, vzgoja in izobraževanje
filozofija
družbene vede > sociologija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Johann Friedrich Herbart je eden ključnih pedagoških mislecev prve polovice 19. stoletja. S svojo pedagoško filozofijo, v kateri povezuje etiko in psihologijo, velja za začetnika znanstvene pedagoške in didaktične misli.

Obča pedagogika (1806) je njegovo najbolj znano delo. Herbart najprej odpre vprašanje vzgojnih smotrov in o njih razpravlja z dveh perspektiv: s perspektive občega ravnanja z otroki, nato pa s perspektive vzgojnih prizadevanj, katerih cilj je oblikovanje posameznikovega moralnega značaja ob razvijanju njegovega mnogostranskega interesa in upoštevanju individualnosti. Dalje razvija koncept mnogostranskosti interesa kot ključnega elementa vzgojnega pouka, s čimer postavlja tudi temelje znanstveni didaktiki. Če običajno učenčev interes razumemo kot izhodiščno točko pouka, je zanj razmerje med poukom in interesom kompleksnejše. Sicer ne zanika, da mora učitelj pouk načrtovati upoštevajoč otrokov interes, a hkrati poudarja, da interesa ne gre razumeti le kot sredstva za izvedbo pouka, pač pa ga je treba razumeti zlasti kot smoter pouka. Razpravlja tudi, kako razume koncept moralnega značaja in moralno moč značaja, pri čemer je to smoter, ki se v kontekstu šolskega izobraževanja udejanja skozi načrtovanje in izvajanje vzgojnega pouka.

Delo je izjemno aktualno: tako za premišljevanje o tem, kaj pravzaprav tvori pedagogiko in didaktiko kot znanost, kako misliti razmerje med vzgojo in poukom, nenazadnje tudi za refleksijo razmerja med pedagogiko in didaktiko ter psihologijo. Spremni besedi sta prispevala Zdenko Medveš in Edvard Protner.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...