Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Bit in njen dvojnik

Mladen Dolar
Bit in njen dvojnik

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Društvo za teoretsko psihoanalizo
Zbirka Analecta
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-6376-77-8
Leto izdaje izvirnika 2017

Tehnične lastnosti
mehka vezava
21,5 x 14,5 cm
360 g
244 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
filozofija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Nova knjiga Mladena Dolarja združuje in povezuje njegova teoretska iskanja zadnjih let (od zadnje knjige Strel sredi koncerta, Cankarjeva založba, Ljubljana 2012). Knjiga, ki sicer posega na vrsto področij, je osredinjena okoli rdeče niti dvojnosti, podvojitve, dvojnika, razcepa. To dvojnost knjiga preiskuje skozi serijo različnih vstopnih točk in perspektiv: skozi klasični problem mimezisa in njegove usode v moderni; skozi podvojitev na bit in nič na začetku Heglove Logike; skozi minimalno razliko med sivim in sivim v Heglovi opredelitvi filozofije; skozi notranjo podvojitev podobe v anamorfozi; skozi podvojitev zunanjosti in notranjosti v Kafkovem klavstrofobičnem univerzumu; skozi podvojitev na zunanji in notranji govor; skozi podvojitev, ki jo predstavlja spolna razlika in ki filozofijo preganja od njenega prvega nastanka; skozi podvojitev na laž in resnico, od Epimenida do Freuda. Vse te različne perspektive se nazadnje stekajo v to, da biti ni mogoče zajeti brez njenega dvojnika, a tudi tega dvojnika ni mogoče zajeti samega zase, saj se nam nenehno izmika, tako da moramo nazadnje poskusiti misliti sam razcep. Nazadnje lahko (ne brez ironije) vzamemo kot svojevrstni par tudi podvojitev na filozofijo in psihoanalizo, od katerih se je prva obsesivno ukvarjala z bitjo, druga pa z njenim dvojnikom – četudi tako navidez elegantna delitev dela nikakor ne izčrpa njunega (ne)razmerja.

Recenzija Bukla

Filozof in mislec Mladen Dolar (1951) v svoji novi knjigi, kolekciji briljant nih spisov na temo dvojnosti, podvajanja, anamorfoze, oponašanja itn., preko osnovne rdeče niti med seboj povezuje tako Platona in Kafko kot Hitchcocka in Freuda, v enem od svojih filozofskih esejev pa postreže tudi s tole anekdoto o Talesu, morda prvemu filozofu vseh časov. Neke noči se je Tales sprehajal naokoli, pogled pa je imel usmerjen v zvezde, saj je razmišljal o skrivnostih univerzuma. Pri tem pred seboj ni opazil jarka, zato se je zvrnil vanj, iz njega pa potem klical na pomoč. Pristopila je sužnja, se nasmejala ob nemočnem pogledu nanj in vzkliknila: »Prizadevaš si, da bi razkril skrivnosti vesolja, pa ne vidiš niti tega, kar ti je pred nosom.« Že samo v kasnejši analizi te kratke zgodbe se zrcali vsa gibkost Dolarjevega razmišljanja in pisanja, saj iz nje potegne kar šest dvojnosti, oziroma opozicij, od moško ženske razlike, prek razlike v mladosti in zrelosti, filozofskem teoretiziranju nasproti ravnanju v praktičnih rečeh, razlike v socialnem statusu, izobrazbi, pa transcendentnem in prizemljenemu pristopu v življenju ter na koncu Talesovi usmerjenosti k bistvu, h konceptu in pojmovnosti, na drugi strani pa sužnjin smeh, v osnovi torej nestrukturiran glas. Obenem pa se pri podajanju te zgodbe pokaže tudi Dolarjev pristop v njegovem razmišljanju, ki pogosto temelji na uvodni zgodbi ali anekdoti, bodisi da je to slika (pomenljiva Ambasadorja, Hansa Holbeina), zvok (zapisan v zgodbi Kafke Brlog), citat (delček iz knjige-intervjuja Hitchcock-Truf faut) ali filozofskega fragmenta (Platon v Državi, kjer govori o treh vrstah postelje), od koder nas potem, pogosto tudi nepredvidljivo in presenetljivo, vsekakor pa suvereno pelje skozi dokazovanje svojega začetne premise, nam odkriva njene tančice ter zna vedno znova pogledati globlje in dlje. Še eno v vrsti izvrstnih Dolarjevih del, ki ga gre seveda brati skupaj z njegovimi monografijami, kot so Prozopopeja, O skoposti, O glasu itn., kljub osnovnemu filozofskemu nastavku pa je to tudi prav prepričljiva esejistična knjiga.

Samo Rugelj, Bukla 142

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...