Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Končna in večna bit

Poskus vzpona do smisla biti
Edith Stein
Končna in večna bit

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Družina
Zbirka Sidro
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-04-0128-5
Naslov izvirnika Endliches und ewiges Sein
Leto izdaje izvirnika 1986
Prevod Janez Zupet

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 18 cm
800 g
533 strani
Tip knjige
filozofija
Kategorije
filozofija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Edith Stein (1891– 1942), judovska filozofinja in duhovna pisateljica, je napisala svoja najpomembnejša dela po spreobrnitvi v katolištvo leta 1922 in pozneje kot karmeličanska redovnica. Odlično akademsko kariero kot asistentka Edmunda Husserla je zamenjala za poučevanje na katoliških šolah, nato pa za redovno obleko strogega, kontemplativnega reda bosonogih karmeličank, kjer so se ji odprle razsežnosti mističnega življenja. Navdihovala jo je zlasti duhovnost križanega Kristusa: duhovnost in misterij trpljenja, v katerem se je tudi sama popolnoma predala Bogu v pripravljenosti na žrtev za svoj narod. Ta pripravljenost se je kmalu izpolnila do zadnje mere: med nacističnim preganjanjem Judov je bila odpeljana v taborišča, nazadnje v Auschwitz, kjer je v plinski celici umrla 9. avgusta 1942. Redovno ime, ki si ga je ob vstopu h karmeličankam sama izbrala – Teresia Benedicta a Cruce – naj bi namreč dobesedno pomenilo »ki jo blagoslavlja križ« in bi ga lahko slovenili Terezija Blagoslovljena od Križa. Papež Janez Pavel II jo je leta 1998 razglasil za svetnico in za sozavetnico Evrope (skupaj s sv. Benediktom, sv. Cirilom in Metodom, sv. Brigito Švedsko in sv. Katarino Siensko).

Edith Stein je napisala obsežen opus, a le majhen del spisov je mogla v svojem življenju objaviti. Po drugi vojni so sprva izhajala njena izbrana dela, s katerimi je njeno ime seglo po vsem svetu. Nova, celovita izdaja njenega opusa obsega 27 knjig.

Končna in večna bit je veliko, osrednje filozofsko delo njenega življenja. Strokovno-tehnično gledano se to delo omenja kot epohalna sinteza Husserlove fenomenologije in Akvinčeve ontologije, kot poskus spojitve med srednjeveško in moderno mislijo, pa tudi kot navezovanje prehodov med znanostjo in vero. V duhovnem in personalističnem pogledu pa je pomen tega dela posrečeno nakazal Alexandre Koyré z mislijo, da Končna in večna bit kot nekakšna Terezijina »duhovna biografija združuje napor njenega življenja, ki je bilo v celoti posvečeno raziskovanju smisla biti in je stremelo k spoznanju Boga v mističnem izkustvu. Ali ni to nedvomno najvišja oblika spoznanja – izkusiti ljubezen nekoga drugega?«

Recenzija Bukla

Edith Stein (1891– 1942) je bila judovska filozofinja in duhovna pisateljica, ki je svoja najpomembnejša dela, njen opus šteje 27 knjig, napisala po spreobrnitvi v katoliško vero leta 1922, med nacističnim preganjanjem Judov pa so jo odpeljali v Auschwitz, kjer je umrla. Papež Janez Pavel II. jo je leta 1998 razglasil za svetnico in skupaj še z nekaterimi svetniki, tudi sv. Brigito Švedsko, tudi za sozavetnico Evrope. Končna in večna bit je njeno osrednje filozofsko delo, v katerem je skušala spojiti srednjeveško in moderno misel (sinteza Husserlove fenomenologije in ontologije Tomaža Akvinskega), ob tem pa je želela (po)iskati tudi stične točke med znanostjo in vero. Njena podrobna filozofska argumentacija razmerja med končno in večno bitjo sega od Aristotela do filozofov 20. stoletja, Steinova pa skuša pokazati, da med njima sicer obstaja nasprotje, vendar sta si v določenem pogledu celo bliže od česar koli, kar nam posreduje izkustvo. Filozofska klasika.

Renate Rugelj, Bukla 110-111

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...