Založba | Studia humanitatis |
Leto izdaje | 2013 |
ISBN | 978-961-6798-40-2 |
Naslov izvirnika | La Ressemblance par contact |
Podnaslov izvirnika | Archéologie, anachronisme et modernité de l'empreinte |
Prevod | Mojka Žbona |
Spremna beseda | Jure Mikuž |
Urejanje | Katja Jenčič |
mehka vezava
19,5 x 13,5 cm
490 g
436 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
filozofija
Založnik o knjigi
Didi-Huberman je prepričan, da je nujno preseči tradicionalno epistemološko polje umetnostne zgodovine in kreniti proti vizualni antropologiji, ki enakopravno obravnava vse vrste podob, ne le umetniških ... Iz najrazličnejših virov in modelov "montirana" Didi-Hubermanova metoda, ki se svobodno, odprto in dojemljivo sprehaja skozi prostore in čase, neprestano dokazuje to, kar je glavna tema tudi v tej knjigi, namreč da je tradicionalno umetnostno zgodovinopisje v imenu objektivizacije popačilo samo zgodovino umetnosti. (Iz spremne besede)
Recenzija Bukla
Francoski filozof in umetnostni zgodovinar Georges Didi-Huberman obravnava problem odtisa, ki velja – predvsem zato, ker ga je mogoče mehansko reproducirati in v njem ni metjejske spretnosti – za neumetnino par excellence. V vizualni umetnosti tako ne obstaja zgodovina odtisa; v renesansi je Vasari, ki velja za »očeta umetnostne zgodovine«, tehnike odtiskovanja postavil v območje neumetniške reprodukcije, rokodelske neinvencije. O domnevno neumetniškem statusu odtisa priča tudi sodobna sodna praksa, po kateri predmeti, nastali z odlivanjem, denimo Duchampov Ženski trtni list, ne sodijo pod copyright. Didi-Huberman se trudi rehabilitirati odtis, kar je povezano tudi z njegovim prepričanjem, da je treba preseči tradicionalno epistemološko polje umetnostne zgodovine in kreniti proti vizualni antropologiji, ki enakopravno obravnava vse vrste podob, ne le umetniških. Avtor obravnava starodavno tehniko odtiskovanja vse od prazgodovinskih dob do danes; najtesneje je povezana z votivnimi podobami, avtor pa poudari pomen odtisa tudi pri umetnikih, kot so Donatello, Rodin in Duchamp.
Maša Ogrizek, Bukla 100
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Ljubezen do književnosti in hrepenenje po bogu Uvod v meniške avtorje srednjega veka 23,00 € Dodaj v košarico