Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Slovenska dramatika in tuji vplivi po letu 2000

Gašper Troha
Slovenska dramatika in tuji vplivi po letu 2000 Novo
24,00 € 24,00 € Prihrani 0,00 €
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba Beletrina
Leto izdaje 2025
ISBN 978-961-298-327-7

Tehnične lastnosti
trda vezava
23,5 x 15 cm
420 g
195 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
književnost in jezikoslovje
književnost in jezikoslovje > knjige o knjigah
leposlovje > drame
umetnost > gledališče

Povej naprej

Založnik o knjigi

Monografija Slovenska dramatika in tuji vplivi analizira slovensko dramatiko, ki je nastajala od devetdesetih let prejšnjega stoletja do danes. Ob tem analizira najvidnejše evropske in svetovne literarne pojave, predvsem gledališče »u fris«, ne več dramske gledališke tekste in dramske gledališke tekste, ki so odločilno vplivali na razvoj slovenske dramatike v zadnjih tridesetih letih. S primerjalno metodo analizira tako dramske tekste kot tudi gledališke uprizoritve. Monografija pokaže, da je slovensko gledališče po nakajletni krizi, ki jo je reševalo s povečanim številom dramatizacij slovenskih in svetovnih romanov, hitro ujelo korak z aktualnimi svetovnimi dramskimi formami. Prav to je povzročilo kreativni dialog slovenskih dramatikov in dramates s tujimi vzori, pri čemer so nastala dramska besedila, ki jasno kažejo tuji vpliv, a ga obenem spreminjajo v skladu s slovensko tradicijo.

o avtorju

Gašper Troha (1976) je raziskovalec na AGRFT Univerze v Ljubljani in direktor Slovenskega gledališkega inštituta. Ukvarja se s sociologijo literature, še posebej z vprašanji sodobne svetovne in slovenske dramatike ter gledališča. Objavljal je v številnih domačih in tujih znanstvenih revijah. Med drugim je soavtor in urednik knjig Zgodovina in njeni literarni žanri (Cambridge Scholars Publishing, 2008), Literarni modernizem v »svinčenih« letih (Študentska založba, 2008) in Lojze Kovačič: življenje in delo (Študentska založba, 2009). Leta 2015 je izdal monografijo Ujetniki svobode o razvoju slovenske dramatike in gledališča pod socializmom.

Recenzija Bukla

Gašper Troha, direktor Slovenskega gledališkega inštituta in raziskovalec na AGRFT Univerze v Ljubljani, ki objavlja v številnih domačih in tujih znanstvenih revijah s področja gledališča in literature, kot so Amfi­teater, Maska in Literatura, v najnovejši znanstveni monografiji analitično pristopa k razvoju slovenske dramatike v dialogu z razvojem slovenskih in evropskih gledaliških trendov zadnjih treh desetletij. Delo izpostavlja literarne prvine dramatike in njeno odrsko realizacijo v času postdramskega in »ne več dramskega« gledališča, ko je slovenska dramatika dobila nova avtorska imena in novo dramsko pisavo. Na podlagi študije primerov nato opredeli dramsko pisavo po letu 2000 od številnih dramatizacij, prek gledališča »u fris« in hibridnosti političnega gledališča do kreativnega dialoga avtorske pisave slovenskih dramatikov in dramates s tujimi vzori in novega vzpona dramskega gledališča z vnosi citatnosti po vzoru postdramatike. Obravnavane dramske pisave – teoretsko utemeljeno – umešča v družbeni kontekst. Avtor ugotavlja, da je slovensko gledališče prešlo nekajletno krizo, za katero je značilno povečano število dramatizacij slovenskih in svetovnih romanov. Nato je znova stopilo v korak z aktualnimi svetovnimi dramskimi formami. Ustvarjalni dialog slovenskih dramates in dramatikov s tujimi vzori je spodbudil nastanek dramskih besedil, v katerih je tuj vpliv jasno čitljiv, hkrati pa prekvašen s slovensko avtorsko ­pisavo.

Maja Črepinšek, Bukla 186

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...