Modra in Rjava knjiga
Ludwig WittgensteinZaložba | Krtina |
Zbirka | Temeljna dela |
Leto izdaje | 2016 |
ISBN | 978-961-260-096-9 |
Naslov izvirnika | The Blue and Brown Books |
Leto izdaje izvirnika | 1958 |
Prevod | Erna Strniša |
Spremna beseda | Jure Simoniti |
Urejanje | Tanja Pesko |
mehka vezava
20 x 13,5 cm
280 g
238 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
književnost in jezikoslovje > lingvistika
filozofija
zgodovina
Založnik o knjigi
Zaradi »kritične« oziroma »terapevtske« zasnove svoje filozofije Wittgenstein ni niti metafizik, kot je to še bil Hegel, niti pesimist kot Schopenhauer, niti nietzschejevski nihilist. Wittgenstein ne živi ne v svetu udejanjenih ne razočaranih idej, temveč kvečjemu v svetu idej, ki jih je treba ponovno normalizirati. Vsa njegova zrela filozofija temelji na predpostavki, po kateri je s svetom, v katerem živimo, vse v redu, z jezikom, ki ga govorimo, pa ni nič narobe; težave nastajajo, ko enega poveznemo na drugega, ko začnemo elementom jezika pripisovati elemente realnosti in si skušamo v duhu zamisliti ostre pomene besed.
Napaka tega sveta torej ni več v tem, da v njem ne bomo našli »Boga«, »lepega«, »dobrega« ali »smisla«. Zmota se zgodi le tedaj, ko neko besedo, ki se je morda rodila iz gibov, indeksov, signalov, simbolov, potem pa je postajala vse bolj abstraktna in obča, začnemo iskati v tem svetu, kot da je neposredno utelešena – da jo torej idealiziramo. Navsezadnje tudi naše življenje ne trpi zaradi tega, ker nima pomena, temveč začne trpeti šele, ko začne neki pomen pričakovati. Razlog za to, da je življenje nesmiselno, ni življenje samo, temveč smisel.
Recenzija Bukla
»Kaj je pomen besede? Lotimo se tega vprašanja tako, da najprej vprašamo, kaj je razlaga pomena besede; kako je videti razlaga besede?« Tako začne Wittgenstein Modro in Rjavo knjigo – v modro in v rjavo oblečene zapiske za študente na Cambridgeu med letoma 1933 in 1935. Tako zariše ključno premiso vsega svojega filozofskega izvajanja v prihodnosti, ki bo zadevalo večplasten odnos med jezikom, stvarnos tjo ter človeškim dojemanjem (interpretacijo) sveta. Ker je bil Wittgenstein tudi učitelj razredne stopnje, arhitekt in praktik, in je med vojno razvijal medicinske naprave, je njegova filozofija – dosledna v postopku in tehnicistična v pristopu – postavila mejnike v panogi logike, na podlagi česar so gradili tudi kasnejši raziskovalci in znanstveniki, na primer Steven Pinker (Jezikovni nagon). Jezik je zanj spoznavno orodje, ki ga je treba uporabljati kar se da natančno in premišljeno, beseda pa je prazna, dokler je nekdo ne oživi s tem, ko ji vlije pomen in smisel.
Žiga Valetič, Bukla 131
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- Večjezično zdravje Komunikacijske strategije in večkulturni stiki s tujejezičnimi bolniki v slovenskem zdravstvenem sistemu 20,00 € Dodaj v košarico
- Pismenost in kultura kijevske Rusije Prevodi in komentarji izbranih tekstov 19,90 € Dodaj v košarico
- Naruobe prav Folklorne in spominske pripovedi iz šentruperske fare na Dolenjskem 25,00 € Dodaj v košarico
- Rajko Nahtigal in 100 let slavistike na Univerzi v Ljubljani Monografija ob 100. obletnici nastanka Oddelka za slavistiko Filozofske fakultete UL 29,90 € Dodaj v košarico
- -10% Revije o knjigah na Slovenskem 1945–2015 Kratka zgodovina knjižnih revij splošnoinformativnega tipa 13,41 € 14,90 € Prihrani 1,49 € Dodaj v košarico