Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Slovenska baročna literatura v evropskem kontekstu

Alen Albin Širca
Slovenska baročna literatura v evropskem kontekstu

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Povej naprej

Založba KUD Logos
Zbirka KUD Logos
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-7011-23-4
Leto izdaje izvirnika 2016
Urejanje Gorazd Kocijančič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 12,5 cm
150 g
151 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
književnost in jezikoslovje > literarna zgodovina

Založnik o knjigi

Baročno obdobje je mogoče razumeti samo znotraj geneze modernosti oziroma novega veka, ki naj bi v temelju prelomil s srednjim vekom. Zgodovina novega veka je na globlji ravni enaka zgodovini zahodnega voluntarizma. Ta se začne z Avguštinom, vendar se pokaže, da je mogoče evropski voluntarizem razumeti samo na ozadju fundamentalnega nihilizma. Tu seveda še ne gre za moderni nihilizem kot rezultat moderne sekularizacije, ampak za zgodovino anihilacije volitivnega subjekta oziroma jaza. Pri tem se ob raziskavi genealogije niča od Marguerite Porete do Madame Guyon izkaže, da obstaja med srednjim vekom in barokom neka globinska kontinuiteta: v nasprotju s humanistično (renesančno) imanentizacijo Volje, je barok kot podaljšanje srednjega veka še vedno odprt za sprostitev transcendentne “Pravolje”, čistega hotenja, ki nima ne objekta ne subjekta.Nato se raziskava posveti baroku, njegovi zgodovini in možnih pomenih v sodobni humanistiki. Poseben poudarek je namenjen usodi pojmovanja baroka v slovenski literarni zgodovini. Področje slovenskega literarnega baroka je bilo doslej v slovenski kulturi nasploh precej zanemarjano zaradi domnevno malo ohranjenih literarnih besedil, ki so povrhu še večinoma religioznega značaja. Ena izmed poglavitnih tez pričujoče študije se zato glasi, da je treba bistveno razširiti polje raziskovanja slovenske baročne literature; poleg rokopisnega gradiva je treba začeti obravnavati tudi besedila, ki so se nam na Slovenskem ohranila tudi v latinščini, nemščini, italijanščini in hrvaščini.Na koncu so predstavljeni štirje poglavitni avtorji slovenskega baroka, avtorji, ki jim je uspelo natisniti svoja dela v slovenščini. To so Matija Kastelec, Janez Svetokriški, Rogerij Ljubljanski in Jernej Basar.

Recenzija Bukla

Ko govorimo o slovenskem (literarnem) baroku, nam kaj zlahka zmanjka snovi za preučevanje. Toda pričujoča knjiga, ki jo lahko razumemo tudi kot prvi resnejši korak k preučevanju tega literarnega obdobja na Slovenskem, nam kaže nekoliko drugačno sliko. Avtor se najprej posveti genezi modernitete, zgodovini anihilacije in kvietistični krizi, saj gre za osrednje pojme, ki jih moramo poznati, da lahko razumemo genezo baroka. V drugi polovici knjige se posveti Matiji Kastelcu, Janezu Svetokriškemu, Rogeriju Ljubljanskemu in Jerneju Basarju, osrednjim slovenskim predstavnikom literarnega baroka, in prikaže, kako mu pripadajo po duhovnozgodovinski plati. Pri tem upošteva njihov svetovni nazor, kot se kaže skozi celotno delo in ne samo poljubno izbrane drobce njihovega ustvarjanja. Znanstvena monografija je tako pomemben prispevek k nezadostno razis kani temi slovenske literarne zgodovine.

Aljaž Krivec, Bukla 131

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...