Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Will in svet

Kako je Shakespeare postal Shakespeare
Stephen Greenblatt
Will in svet

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Beletrina
Zbirka Koda
Leto izdaje 2016
ISBN 978-961-284-172-0
Naslov izvirnika Will in the world
Leto izdaje izvirnika 2004
Prevod Marija Zlatnar Moe
Urejanje Aleš Šteger

Tehnične lastnosti
trda vezava
24 x 17 cm
750 g
381 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
književnost in jezikoslovje > literarna zgodovina
biografije in spomini
književnost in jezikoslovje > knjige o knjigah

Povej naprej

Založnik o knjigi

Ena od najvidnejših značilnosti Shakespearove umetnosti je stik z resničnostjo. Tako kot pri številnih drugih avtorjih, katerih glas je že davno utihnil in katerih telo se je zdrobilo v prah, nam ostajajo samo še besede na papirju, a še preden nadarjen igralec Shakespearove besede oživi, te besede že vsebujejo živo prisotnost dejanske, življenjske izkušnje. Pesnik, ki je opazil, da preganjan trepetajoč zajec "ves rosen bega", ali ki je svoj omadeževani ugled primerjal z "dlanjo barvarja", dramatik, ki je zapisal, da mož reče ženi, da je mošnja v "predalu, pregrnjenem s turško vezenino", ali čigar princ se spomni, da ima njegov revni družabnik v lasti samo dva para svilenih nogavic, od tega enega v marelični barvi - ta umetnik je bil nenavadno odprt do sveta in je odkril način, kako dovoliti temu svetu v svoje delo. Da bi razumeli, kdo je bil Shakespeare, je pomembno, da gremo po jezikovnih sledeh, ki jih je pustil za sabo, nazaj v življenje, ki ga je živel, in v svet, do katerega je bil tako odprt. In da bi razumeli, kako je Shakespeare uporabljal svojo domišljijo, da je življenje preoblikoval v umetnost, moramo uporabiti lastno domišljijo.

Recenzija Bukla

Ob štiristoti obletnici smrti velikega angleškega dramatika in pesnika Williama Shakespearja (1564– 1616) smo v slovenščini dobili njegovo novo biografijo, ki jo je leta 2005 napisal ameriški literarni kritik, akademik, teoretik in ekspert za Shakespearja Stephen Greenblatt (1943), utemeljitelj t. i. novega historicizma, v zadnjih letih najbolj znan po svoji (tudi s Pulitzerjem nagrajeni) knjigi The Swerve: How the World Became Modern iz leta 2011. Seveda o Shakespearju obstaja ogromno biografij, njegovo knjižno biografsko trilogijo angleškega pisatelja Erica Malpassa iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja imamo tudi v slovenščini, knjigo o njem je leta 2007 recimo napisal tudi Bill Bryson, vendar je Greenblattov pristop nedvomno svež in še posebej sintetičen. Biograf nam skuša, z upoštevanjem znanih dokumentov (16. stoletje je že bila doba, ko se je marsikaj o ljudeh vodilo administrativno), nadrobnega citiranja fragmentov Shakespearjevih dram, potankosti in elementov tedanjega družbeno-kulturnega življenja, biografskih podatkov o njem, njegovi družini in njegovih starših pričarati Shakespearjev čas ter prikazati, kako je v njem lahko nastal dramatikov umetniški genij. Shakespearjeva ljubezen do jezika in virtuozna spretnost z njim, ki sta mu jo vtepla šolska vzgoja ter pouk latinščine, njegova občutljivost za spektakel in določena erotična vznemirjenost ob pretvarjanju so bili skupaj z družinskimi razmerami – ko se je oče dvignil v tedanji strogo hierahični družbi, potem pa spet poniknil, kar je pri dramatiku vključilo potrebo po posnemanju življenja plemičev – po Greenblattu ključni elementi sestavljanke, ki so Shakespearja povlekli v dramatiko in na oder. Will in svet je tako izvirna spojina umetnikovih stvaritev in trdnih dejstev, ki bo v letošnjem letu, ko bodo Shakespearjeva dela uprizarjana tudi na marsikaterem slovenskem odru, še posebej aktualna.

Samo Rugelj, Bukla 120-121

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...