Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Ekonomska komedija

Politične komedije 1
Aristofan
Ekonomska komedija
18,00 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Prevod Maja Sunčič
Spremna beseda Maja Sunčič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
341 strani
Tip knjige
drama
Kategorije
leposlovje > drame
grško leposlovje

Založnik o knjigi

Komedija je bila del državnega aparata in jo je treba razlagati kot pomembno ustanovo atenske demokracije. Pomenila je veselo skupščino, saj so bili državljani obenem tudi občinstvo. S komedijo so slavili sami sebe, tj. vladavino ljudstva. Ker gre za veselo skupščino, je treba komedijo opredeliti za politično. Ljudstvo se je poistovetilo s komičnim junakom, ki kot povprečnež zmaguje proti družbi in v imenu ljudstva napada najvišje avtoritete (vodilne politike, vplivneže, svečenike, bogove). Komedija pomeni protest navadnega človeka proti avtoriteti, zato ne preseneča, da so številni filozofi, praviloma podporniki oligarhičnih nedemokratičnih državnih ureditev, nasprotovali komediji in jo šteli za moralno oporečno (npr. Platon, Aristotel, Psevdo-Ksenofont idr.).

Zadnji ohranjeni Aristofanovi komediji Parlamentarke in Bogastvo se zavzemata za uresničitev velike ideje in želita vpeljati občo blaginjo za vse. Komediji veže ekonomska tematika, in sicer predvsem vprašanje porazdeljevanja bogastva. Prizadevata si za ukinitev revščine, k problemu pa pristopata na različen način. V Parlamentarkah pride do ukinitve zasebne lastnine, tako da ni nobeden več bogat, pa tudi reven ne. V Bogastvu je slika drugačna, saj vsi postanejo bogati, razen peščice krivičnežev, ki pa se morajo zgolj poboljšati, da bodo tudi oni lahko (spet) bogati. Komična junaka Praksagora in Hremil predstavljata novo politiko in nove Atene, v katerih se je človek iz državljana, političnega bitja, spremenil zgolj v ekonomsko bitje, ki ga zanima samo lastni interes in predvsem preživetje. Kot takšna nagovarjata tudi državljana v sodobnih demokracijah in mu sporočata, da je ekonomska enakost možna le v fantastičnem svetu komedije.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...