Bleda svoboda
Jasmin B. FrelihZaložba | Cankarjeva založba |
Leto izdaje | 2018 |
ISBN | 978-961-282-271-2 |
Urejanje | Aljoša Harlamov |
trda vezava
21 x 15 cm
310 g
190 strani
Tip knjige
esej
Kategorije
leposlovje > eseji
slovensko leposlovje
O knjigi
Bleda svoboda je zbirka Frelihovih razširjenih objavljenih in nekaj neobjavljenih esejev o slovenski in svetovni sodobni literaturi. Tematsko se loteva raznovrstnih in kompleksnih tem, od vprašanj poetike, možnosti realizma, post-postmodernizma do problema »velikega romana« in drznega poskusa zarisa estetske šole na Slovenskem. Pri tem v svoj lucidni, ponekod du¬hoviti, vedno pa občutljivi analitični pogled ujame nekatera ključna dela, ki sooblikujejo sodobno slovensko literaturo avtorjev, rojenih v osem¬desetih: Zadie Smith, Dona DeLilla, Davida Fosterja Wallacea, Jonathana Franzena in drugih. Gre za esejistično knjigo, napisano v gibkem, zavzetem in razvejenem literarnem jeziku.
Jasmin B. Frelih (1986) se je na sloven¬sko literarno sceno prebil z romanom Na/pol (2013), ki je bil z navdušenjem sprejet tako med kritiki kot bralci, zanj pa je prejel tudi nagrado za prvenec in evropsko nagrado za književnost.
Recenzija Bukla
Ko dobim v roke esejistično knjigo dve desetletji mlajšega leposlovnega avtorja, me najprej zanima njegova pisateljska kondicija v stvarnem žanru, potem pa še to, ali mi lahko (o svetu in/ali kulturi) pove kaj novega. Pri Jasminu B. Frelihu (1986), enem najbolj opaznih glasov mlajše generacije, avtorju nagrajenega romanesknega prvenca Na/pol, sta odgovora na obe vprašanji pozitivna. Frelih po eni strani v svojih esejih posega na različna (kulturnozgodovinska) področja in jih združuje v lepo spletene zgodbe, denimo Pritisk, v kateri prepleta atentat na Kennedyja, terorizem v Bostonu, lastno pisanje in branje DeLillovega romana Libra ter žvižgača Edwarda Snowdna. Po drugi strani pa skuša umestiti svojo generacijo v sedanji svet ter pokazati na njene ključne značilnosti (in povedati, kaj pri njih v resnici pomeni »nakonektanost«). Hkrati pa v okviru postštudentskega pogleda na svet, ki še ni obremenjen s klasičnimi pogledi, zaznamovanimi z bojem za ustrezno (materialno) eksistenco, premišljuje o svetu ter bivanju v 21. stoletju nasploh, od arabske pomladi do zasedbe Wall Streeta, in o (pogosto samo) navidezni svobodi, ki pa tej generaciji v praksi ne ponuja prav veliko. Suvereno izpisani eseji.
Samo Rugelj, Bukla 141
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.