Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

H. P. Lovecraft : proti svetu, proti življenju

Z uvodom Stephena Kinga
Michel Houellebecq
H. P. Lovecraft : proti svetu, proti življenju Novo
19,00 € 19,00 € Prihrani 0,00 €
Na zalogi, dobava 1-5 delovnih dni

Knjigo zavijemo v darilni papir in zavežemo s trakom. Račun prejme kupec, knjigo obdarovanec.

2,90 €


Založba LUD Literatura
Zbirka Labirinti
Leto izdaje 2025
ISBN 978-961-7165-77-7
Naslov izvirnika H. P. Lovecraft. Contre le monde, contre la vie
Leto izdaje izvirnika 1991
Prevod Martin Justin, Suzana Koncut
Uvodna beseda Stephen King

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 14,5 cm
270 g
114 strani
Tip knjige
esej
Kategorije
leposlovje > eseji

Povej naprej

Založnik o knjigi

Michel Houellebecq je eden najbolj znanih, svetovno odmevnih in hkrati kontroverznih sodobnih francoskih pisateljev. Piše tudi poezijo in eseje ter je občasen igralec in filmski ustvarjalec. V slovenščino so prevedeni vsi njegovi romani. Houellebecqova prva knjiga je esej o avtorju grozljivk H. P. Lovecraftu – ne skriva svoje prevzetosti nad njim in za nazaj bi ta esej iz leta 1991 lahko razumeli celo kot nekakšen roman z eno samo osebo. Čeprav so bili elementi Lovecraftovega dela, kot pravi Houellebecq, v nasprotju z njegovim siceršnjim okusom, ga je čudno privlačil in ga naravnost osupnil s svojo vizionarsko silo in izjemno močjo ustvarjanja lastnega sveta. Knjiga Proti svetu, proti življenju nam poskuša pokazati predvsem to, da Lovecraftov svet ni bil tako zelo domišljijski, kot se morda zdi, in da je bila njegova grozljiva mitologija zgolj prenos videnja stvarnosti, ki jo je sovražil z vsem svojim bitjem. Po Houellebecqu bi lahko njegovo držo zvedli na »brezpogojno sovraštvo do sveta na splošno, ki ga še krepi poseben gnus do modernega sveta«, v katerem je »imel demokracijo za neumnost, napredek pa za utvaro«. Pod vsem tem brbotata neprilagojenost in strah, zato so besedila ameriškega pisatelja tudi tako silovita in strašljiva: z nami deli skrajno črno vizijo sveta, s katero na površje prikliče prvinske strahove.

V eseju lahko spremljamo, kako so s stopnjevanjem Lovecraftovih obsedenosti in preganjavic tudi njegovo delo vedno bolj prežemali ksenofobija, reakcionarnost, nihilistične misli oziroma kar odkriti rasizem in antisemitizem, skratka, kako se mu je posrečilo »preoblikovati svoj gnus nad življenjem v delujočo sovražnost«. Ta prikaz življenja in ustvarjanja velikega avtorja fantastike pa nam ponuja tudi ključe za razumevanje Houellebecqovih lastnih romanov, saj vsebuje zametke povezujočih tem njegovega prihodnjega dela: atomizacija človeštva zaradi stopnjevanja individualizma, narava kot slepa sila, postopno izginjanje vseh oblik duhovnosti, vrženost človeka v svet, razpadanje vrednot, praznina brezciljnega bivanja in svet kot džungla tekmovalnosti, spopadanja, uničevanja. V nekaterih odlomkih je mogoče skorajda dobesedno prepoznati njuno »sorodstveno« povezanost.

»Le malo bitij je tako globoko zaznamovala, do kosti predirala popolna ničevost vsakega človeškega hotenja. Svet je zgolj bežna razporeditev osnovnih delcev. Prehodna figura na poti h kaosu, ki bo nazadnje prevladal. Človeška rasa bo izginila. Pojavile se bodo druge rase in tudi same izginile. Nebo bo ledeno mrzlo in prazno, prečila ga bo le šibka svetloba napol mrtvih zvezd. Ki bodo prav tako izginile. Vse bo izginilo. In človeška delovanja so tako prosta in brezsmiselna, kot je prosto gibanje osnovnih delcev. Dobro, zlo, morala, čustva? Zgolj ›viktorijanske fikcije‹. Obstaja samo sebičnost. Hladna, nedotaknjena in žareča.«

Recenzija Bukla

Leta 1991 je zdaj znameniti in kontroverzni francoski pisatelj Michel Houellebecq (1956) objavil svojo prvo knjigo, svoj »prvi roman«, kot ji je rekel, angažirani literarni esej, študijo ustvarjanja H. P. Lovecrafta (1890–1937), zdaj že klasičnega ameriškega pisca grozljivk in fantastike, po katerem se še danes zgledujejo mnogi avtorji (uvod v knjigo je prispeval Stephen King). Houellebecq Lovecrafta secira z naklonjenostjo navdušenca, a obenem tudi kritično, z bistroumnostjo natančnega bralca. Ugotavlja, kako Lovecraft za razliko od drugih avtorjev grozljivk pri svojih pripovedih nima dolgega uvoda, v katerem je vse normalno, ampak takoj napade bralca s svojo fabulo, kako ima erotiko in denar v literaturi za nepomembna in se jima ne posveča ter je celo sovražen do njiju, kako mogočen je v svojih opisih arhitekture in drugih struktur, čeprav je le malo potoval, kar kaže na njegovo izjemno imaginacijo, kako so vsi Lovecraftovi junaki projekcije avtorja samega itn., na koncu pa izpiše tudi Lovecraftovo antibiografijo, polno presenetljivih dejstev, vključno z nenehnim finančnim pomanjkanjem, ki ga je Lovecraft prenašal dostojanstveno, prepričan o pomembnosti svoje ustvarjalnosti. 

Samo Rugelj, Bukla 186

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...