Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Listi z roba

Kaj sta si pisala Izidor Cankar in Veno Pilon (in marsikaj o tem, kar sta zamolčala)
Listi z roba
24,94 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Založba Mladinska knjiga
Zbirka Kultura
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-01-3762-7
Spremna beseda Irene Mislej, Alenka Puhar
Urejanje Nela Malečkar
Pismo Izidor Cankar, Veno Pilon

Tehnične lastnosti
poltrda vezava
20,5 x 14,5 cm
240 g
223 strani
Tip knjige
pisma
Kategorije
leposlovje > eseji
slovensko leposlovje

Povej naprej

O knjigi

Za božič 1949 so se v Parizu spoznali in sprijateljili v slikarstvo zagledani Veno Pilon, Izidor Cankar in France Mihelič. Ko so se vezi spremenile v prijateljstvo na daljavo, je med Pilonom in Cankarjem potovalo precej pisem in dopisnic. Objavljamo jih skupaj z esejema Alenke Puhar in Irene Mislej, ki sta osvetlili usode glavnih akterjev in tisti čas – sredino prejšnjega stoletja, ko je bil uradni odnos do tujine sovražen, Pariz pa za ljudi iz vzhodnega dela Evrope sanjsko daleč.

Recenzija Bukla

Za božič leta 1949 so se v Parizu spoznali in spoprijateljili slikar Veno Pilon, pisatelj in umetnostni zgodovinar Izidor Cankar ter slikar in grafik France Mihelič. Pilon, ki je živel v kozmopolitskem Parizu, v tedanjem in tudi kasnejšem času inspiracija in ustvarjalni vir mnogih slovenskih kulturnikov, od slikarjev do filmarjev, in Cankar, ki se je počasi bližal zatonu svoje ustvarjalnosti, sta v prihodnjih letih ohranila stike ter si dokaj redno izmenjevala pisma. V njih najdete tako prošnje za nakup ekskluzivnih modnih pariških izdelkov in najnovejših knjižnoumetnostnih knjig kot odmeve časa in kulture, ki sta ji pripadala dopisovalca. Obdobje njunega dopisovanja v času od 1950– 1957 (Cankar je umrl leto kasneje), v katerem je imela politika do Pariza in tudi vse druge tujine prejkone sovražen odnos, osvetljujeta uvodni esej Irene Mislej ter izvrstna nadrobna kulturnozgodovinska študija Alenke Puhar, ki napisano (pa tudi zamolčano) pojasnjuje in interpretira v širšem družbenem in osebnem kontekstu glavnih nastopajočih. Unikatna študija fragmenta slovenske kulturne zgodovine.

Samo Rugelj, Bukla 114

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...