Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Partíja

Boštjan Narat
Partíja

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Povej naprej

Založba Pivec
Leto izdaje 2013
ISBN 978-961-6897-49-5
Leto izdaje izvirnika 2013
Spremna beseda Mladen Dolar
Urejanje Nino Flisar

Tehnične lastnosti
trda vezava
128 strani
Tip knjige
esej
Kategorije
leposlovje > eseji

Založnik o knjigi

Eseji Boštjana Narata, zbrani pod naslovom Partija, so nabor tekstov, ki so se avtorju zapisali v zadnjih treh letih.

Nekateri izmed njih so nastali kot del doktorske naloge, ki jo je pisec zaključil leta 2010, drugi so bili objavljeni v različnih revijah in zbornikih (Literatura, Odzven 2011, Emzin, Lepa igra – zbornik ob razstavi v Mestni galeriji Ljubljana ...), nekaj pa jih je nastalo posebej za zbirko. Vsebinsko se besedila navezujejo na glasbo, ki je bila, kot objekt hermenevtične refleksije, tema avtorjeve doktorske naloge, poezijo, film, gledališče, šport in pa seveda filozofijo, ki je poleg glasbe Naratov poklic. Slogovno se pisec ves čas giblje po tanki meji med filozofijo in literaturo, med strokovnim pogledom s strani in osebnim pristopom, hkrati pa se ves čas poigrava z žanri in iskanjem ter vzpostavljanjem lastnega jezika. Spremno besedo je napisal dr. Mladen Dolar.

O avtorju in njegovem delu

Boštjan Narat je odprt, zvedav in resen človek, ki svoje sile usmerja v plovbo po najrazličnejših svetovih. Večina ljudi ga povezuje z glasbenimi vodami, predvsem s skupino Katalena, s katero je poskrbel, da se je že skoraj pozabljena ljudska glasba v svoji nadčasovni dimenziji zlila z našim tu in zdaj. Da pa ne bi ostalo vse le pri »novih oblačilih ljudskosti«, se je s svojo senzibilnostjo podal tudi na pota kantavtorske glasbe ter s svojo glasbeno-besedilno poetiko obogatil našo glasbeno tradicijo na področju, kjer je to vse prej kot lahko. Ker počne vse s poglobljeno refleksijo, ne preseneča, da ga je študijsko zaneslo v vrtince »ljubljenja modrosti«, v katerih je uspešno združeval svoji ljubezni, filozofijo in glasbo. Še en filozof, porečete, a to je na »prvi pogled« še najmanj, pa s tem ne mislim vodenja cikla pogovorov z nenavadnim naslovom Filozofiranje v varieteju v ljubljanski kavarni Union, temveč predvsem njegove druge »moduse vivendi«, ki ne pritičejo običajni predstavi o aktivnosti filozofov: recimo njegove nastope v performansih in predstavah prodornih mlajših režiserjev ali v slovenski nogometni literarni reprezentanci, v kateri je, kar sploh ne preseneča, specialist za »igro z glavo«. Ne vem, kaj ga žene, bo že kaka frustracija, obsesija ali travma, da je k že itak uspešni karieri na različnih področjih dodal še vodenje oddaje Panoptikum na RTV Slovenija. Zdaj pa se s to knjigo poskuša še na polju esejistike, in to s širokim naborom tem, pri katerih pa vedno najde perspektivo, ki mu omogoča stvar osvetliti s presenetljivega zornega kota. Za njegovo esejiziranje je značilna mojstrska »dramaturgija besedil«, ki temelji na izvirnem, svežem in vsebini prilagojenem slogu ter ostrini misli, ki kljub pogosti zavitosti v metaforičnost (ali pa ravno zaradi tega) zarežejo v bralca.

Nino Flisar, urednik

Recenzija Bukla

Partíja je prva knjiga Boštjana Narata, filozofa, televizijskega voditelja ter kitarista folk-rock zasedbe Katalena. Ne preseneča, da gre za zbirko petnajstih esejev, katerih osrednja nit je umet nost. Nastali so ob različnih priložnostih in za različne medije, z gibko in nepredvidljivo formo pa se včasih prebijejo tudi na drugo stran, torej v fikcijo, kot denimo v uvodnem zapisu Pesnika v ringu, kjer spremljamo titanski spopad Majakovskega in Goetheja. Narat izbira spontano, a premišljeno. Z enakim zanimanjem ga premakne ostarela Rezijanka in njen izginjajoči svet kakor vrhunski skakalec ob palici, ki je celotno kariero preživel v senci Sergeja Bubke. S protislovij Ravelovega Bolera zlahka preide na šahovsko-filozofsko partijo med starima prijateljema, na bosanskega rock-performerja-poeta Damirja Avdića, na iskreno pismo umetniškemu sodelavcu Janezu Janši, na samorefleksijo Kataleninega ustvarjanja, na proces zapisovanja pesmi in tako dalje. Eseji so minimalistični, a intimni in dovolj surovi, da vzbudijo premislek, narišejo nasmeh.

Žiga Valetič, Bukla 104

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...