Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Sanatorij Pri peščeni uri in drugi spisi

Bruno Schulz
Sanatorij Pri peščeni uri in drugi spisi

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Beletrina
Zbirka Beletrina
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-284-285-7
Leto izdaje izvirnika 1937
Prevod Jana Unuk
Spremna beseda Jana Unuk
Urejanje Mitja Čander

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 14 cm
680 g
471 strani
Tip knjige
kratka proza
Kategorije
leposlovje > kratka proza
poljsko leposlovje

Povej naprej

Založnik o knjigi

Poljski pisatelj, slikar in grafik Bruno Schulz se je rodil leta 1892 v Drohobyczu v meščanski židovski družini. Študiral je arhitekturo v Lvovu, vendar študija ni dokončal. Od leta 1924 je bil zaposlen kot gimnazijski učitelj risanja v domačem mestu. Izdal je dve zbirki proze, Cimetaste trgovine (1934) in Sanatorij Pri peščeni uri (1937), za izgubljenega velja njegov roman Mesija. Izdelal je serijo grafik z naslovom Malikovalska knjiga in razstavljal na skupinskih razstavah. Skupaj s S. I. Witkiewiczem in W. Gombrowiczem šteje med tri najpomembnejše poljske prozne moderniste. Njegova lirična, groteskna in fantastična proza še danes velja za nepreseženo v pretanjeni, izjemno bogati rabi poljskega literarnega jezika. Umrl je pod gestapovskimi streli leta 1942 v Drohobyczu.

V Sanatoriju Pri peščeni uri (1937) je Bruno Schulz zbral novele, ki so po nastanku zgodnejše od Cimetastih trgovin, s katerimi jih povezujeta pripovedni slog in isti deloma avtobiografski junaki: sin Józef in oče Jakob, služkinja Adela in osebe iz njihove bližine in sorodstva. Oče, trgovec z blagom, vseskozi niha na meji zanosnih, kvazimesijanskih dejanj, spreminja svet in oponaša stvarjenje, obsojen na večno drugotnost, ponesrečenost in spodletelost. Sam je žrtev groteskno ponižujočih metamorfoz: v muho, ščurka, raka ... Sin se vrača v otroštvo, na primer v opisih nastajanja prvih risb v norem, božanskem navdihu. V osrčju Schulzeve bohotne, fantastične lirične proze je mitiziranje resničnosti, vračanje k individualnemu mitu polnosti otroštva, poimenovanemu »genialna doba« ali »mesijevi časi«.

Recenzija Bukla

Schulz (1892-1942) je eden najpomembnejših poljskih prozaistov 20. st. (skupaj z Witkiewiczem in Gombrowiczem tvori »sveto trojico« poljskega proznega modernizma), njegov literarni jezik pa še danes nepresežen. Pisatelj, slikar in grafik (nekaj grafik je vključenih tudi v to izdajo) je v času svojega živ ljenja izdal le dve deli. Velik uspeh je dosegel že s prvo prozno zbirko Cimetove prodajalne, ki mu je sledila pričujoča zbirka novel (1937), v kateri je zbral novele, ki so nastale pred objavljenimi v prvem delu, vendar ohranjajo isti pripovedni slog in osrednje protagoniste: očeta Jakoba, sina Józefa in služkinjo Adele. Schulz je vse življenje bival v majhnem provincialnem kraju Drohobyczu, v bližini Lvova, na stičišču treh držav in jezikov (Avstro-Ogrske, Poljske, Ukrajine) ter nenazadnje treh identitet kot Žid, ki je pisal v poljščini in znal tudi tekoče nemško. V ospredju njegovih del ni nikoli vsebina, ampak forma. S pripovedovanjem o preprostih vsakdanjih pripetljajih, ki jih ubesedi z zgoščenim, liričnim jezikom, parodiranjem resničnosti, nenehnim prepletanjem realnosti in lastnih (sanjskih) izmišljij, z ves čas vznikajočimi fantastičnimi podobami (npr. metamorfoze očeta v živali), ne želi upodabljati stvarnosti, ampak se vrniti k svojim mitološkim izvirom – k »polnosti in brezmejnosti otroštva« ali dobi, ki jo imenuje »genialna doba oz. mesijevi časi«. Obsežna izdaja, ki poleg novel iz druge knjige vključuje še nekatere druge zgodbe, eseje, nekaj drugih zapisov in delček pisemske korespondence s pomembnimi sodobniki ter nenazadnje poglobljena spremna beseda prevajalke, ponuja zanimiv in temeljit vpogled v življenje in ustvarjanje enega najizvirnejših literarnih glasov 20. stoletja.

Kristina Sluga, Bukla 138-139

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...