Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

V imenu očeta

Dijana Matković
V imenu očeta -10%

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Povej naprej

Založba Goga
Zbirka Goga
Leto izdaje 2013
ISBN 978-961-277-040-2
Fotografije Lenart J. Kučić
Spremna beseda Robert Kuret
Urejanje Jelka Ciglenečki

Tehnične lastnosti
trda vezava
20,5 x 13,5 cm
210 g
92 strani
Tip knjige
kratka proza
Kategorije
leposlovje > kratka proza
slovensko leposlovje

Založnik o knjigi

V zbirki je torej sedeminštirideset zgodb/fragmentov z osrednjim likom, ki ga spremljamo skozi serijo drobcev, od otroštva, prek bolj ali manj bežnih srečanj z moškimi, do umirjanja in prijateljevanja, pomešanega z osamitvijo, zaradi česar V imenu očeta spomni na poteze razvojnega romana, a se mu s svojo ohlapno formo in odsotnostjo pripovednega loka izogne. Sestavljajo ga namreč ključni (včasih pa se zdi, da tudi naključni) delci, ki ilustrirajo lik ter njegove križe in težave. Protagonistka te delce povezuje v gravitacijsko polje, da ne odbezljajo in postanejo del nekega drugega življenja. Ko si v zgodbi skrivni smerokaz s flomastrom poveže vsa lepotna znamenja na telesu, daje vtis, kot da hoče vse epizode svojega življenja povezati v večjo sliko, kar je tudi občutek celotne zbirke, a fragmenti ostajajo kot lepotne pike na sicer istem telesu, niso pa nujno delci, ki se skupaj povezujejo v eno sliko oz. ki bi se povezali v pripovedno celoto.
...........
Zgodbe iz zbirke V imenu očeta med sabo seveda komunicirajo. In že v uvodni v imenu očeta se zgodijo nekatere stvari, ki odmevajo v kasnejših zgodbah. Oče vstopi v sobo, v kateri spita njegova (že bivša?) žena in njuna hči, protagonistka zbirke. Tista noč pomeni zasuk v dojemanju noči in teme, ki postaneta nevarni, tema, zaradi katere otroci zaspijo, postane tema tiste vrste, zaradi katere otroci ne morejo zaspati, pomeni torej budnost. Očetov prihod pravzaprav skrbi za to, da poudari tisto pomembnejše in bolj določujoče, njegov odhod (»moj ćale vedno odkoraka«). Očetov odhod spremljajo mamina nemoč, pripovedovalkina budnost in tiste noči tudi voda, ki teče iz pipe. »voda teče. voda teče.«
..........
Izkušnja z očetom in njeno odzvanjanje v njenih nadaljnjih odnosih z moškimi doživi največjo intenzivnost v drugem in se umirja v tretjem delu. Tu je protagonistka vedno večkrat sama s sabo, s svojim mačkom ali pa z – poleg očeta, seveda – edino stalno moško figuro te zbirke, Setom, in z vedno več signali se vrača v otroštvo. Vrniti se v otroštvo pa predvsem pomeni pomiriti se z najpomembnejšo figuro tega obdobja, z očetom. V golobu, ki se bliža koncu zbirke, se namreč med službenim odmorom kot osnovnošolka, ki pazi, da je ne bodo zasačili pri prvem dimu, s cigareto skriva pred sodelavci in tu se prvič zgodi, da uporabi srbski jezik, najprej kot opis dejanja, nato pa še kot miselno artikulacijo. Prvič pa zares spregovori po srbsko prav v zadnji zgodbi zbirke, ko odide k očetu po nasvet za naslov svoje knjige.

- Robert Kuret

Recenzija Bukla

Sprožilec, ki zaplodi prvoosebno pripoved protagonistke v prvencu Dijane Matković, je odhod njenega očeta. Postravmatski stresni sindrom te zapuščenosti potem odmeva skozi ves roman. Jedro zgodbe je oblikovanje njene (ženske) identitete, ki pa se strukturira predvsem v odnosu do odsotnega očeta. Kot bi sestrino zaklinjanje, da oče ni zapustil njiju, ampak mamo, spodrezalo vsakršno pozitivno identifikacijo z ženskami. Tako je na eni strani kljub kritičnosti mogoče čutiti naklonjenost do »problematičnih« moških – oče spretno vozi skozi življenje, zapiti dedek jo spominja na Bukowskega ipd. – , na drugi strani pa vztrajno odklanjanje v okostenele kalupe ujeto ženskost. Roman, ki se lahko bere tudi kot niz kratkih zgodbic ali celo pesmi v prozi, je kljub poudarjeno intimnemu tonu mogoče poslušati tudi kot soundtrack generacije osemdesetih let, ki zaradi »grehov« svojih staršev životari zataknjena v coni somraka.

Maša Ogrizek, Bukla 95-96

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...