Cementni vrt
Ian McEwanZaložba | Cankarjeva založba |
Leto izdaje | 2017 |
ISBN | 978-961-282-171-5 |
Naslov izvirnika | The cement garden |
Leto izdaje izvirnika | 1978 |
Prevod | Miriam Drev |
Urejanje | Aljoša Harlamov |
trda vezava
20,5 x 14,5 cm
360 g
175 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
britansko leposlovje
Založnik o knjigi
Ko kmalu po očetovi smrti najstarejša Julie najde mrtvo še mater, se z bratom Jackom in sestro Sue odločijo, da bodo ohranili družino in dom ter njeno smrt prikrili. Skupaj z najmlajšim Tomom, ki mu Julie zdaj nadomešča mamo, skušajo v svoji osamljeni hiši živeti normalno naprej, toda njihovo navidez brezskrbno poletje začne razpadati pod težo naraščajoče duševne stiske in disfunkcionalnih osebnih odnosov – tako kot razpada cementni sarkofag v kleti.
Cementni vrt iz leta 1978 je McEwanov romaneskni prvenec, s katerim si je prislužil vzdevek »Ian McAbre«. V njem se izkaže kot
pronicljiv psiholog, mojstrski zgodbar s posebnim občutkom za srhljivo in tesnobno, ki roman navdajata z naelektreno napetostjo.
McEwan roman o nenavadnem odraščanju s skoraj gotskim vzdušjem gradi eliptično, s stvarnimi, natančnimi stavki – ter tako potrjuje kasnejši opis, s katerim je neki kritik označil njegova dela: »grdo, britansko in kratko«.
Angleški pisatelj in scenarist Ian McEwan (1948) je eden najbolj cenjenih in priljubljenih sodobnih pisateljev, za svoja dela je prejel tudi številne mednarodne nagrade. Dobro je znan tudi slovenskim bralcem; pri Cankarjevi založbi sta doslej izšla romana Amsterdam (2004) in V imenu otroka (2015).
Ian McEwan (1948) rojen v Angliji je s svojimi literarnimi dosežki zaslovel daleč naokrog in si zaslužil ploskanje bralcev in kritikov vsega sveta. Zbirka nagrad se je pričela s Somerset Maugham Award iz leta 1976, ki je nagradila njegovo prvo zbirko kratkih zgodb First Love, Last Rites (Prva ljubezen, zadnji obredi). Med njegovimi najbolj poznanimi deli sta Pokora in Amsterdam – slednjega je leta 1998 oplemenitila Bookerjeva nagrada, zanjo pa je bil v letu 2007 predlagan tudi njegov zadnji roman, Na obali Chesil. Pisec, ki je moral naravi vrniti pest prodnikov, ki jih je z znamenite angleške obale Chesil Beach v zgražanje okoljevarstvenikov odnesel z namenom pisateljske inspiracije, svoje zgodbe prežema z življenji v skrivnostnih, grozečih teminah, zastrtih s pretnjami in strahovi.
Recenzija Bukla
Resnično zanimivo je več kot štirideset let po izidu Cementnega vrta, prvenca Iana McEwana (1948), ki ima skupaj s pričujočim zdaj v slovenščini že deset prevedenih romanov, brati njegovo prvo romaneskno delo, saj ob izidu izvirnika še ni bilo jasno, kaj bo iz tega avtorja. McEwan se je v prvem, dokaj kratkem romanu, ki ga je izvrstno prevedla Miriam Drev, lotil precej nenavadne teme: rahlo disfunkcionalne družine, zakonskega para s štirimi otroki, v katero v kratkem razmaku udarita dve smrti. Najprej umre oče, ki je v zad njem obdobju življenja že v napetem odnosu z vse večjimi sinovi, saj se znotraj družine vzpostavljajo nova razmerja vpliva, potem pa ne dolgo zatem zboli in umre še mati. Otroci se znajdejo pred vprašan jem, kaj jim bo prinesla najava materine smrti zunanjemu svetu, in ugotovijo, da bo to povzročilo razpad njihove skupnosti, saj bi najmlajše odpeljali v skrbništvo. Zato se odločijo, da bodo mater pokopali, dobesedno zacementirali kar v hiši in skušali živeti naprej. Najstarejša, Jack in Julie, zato prevzameta vodstveno, skorajda starševsko funkcijo v novi »družini«, med njimi pa začne rasti tudi seksualna napetost. Ko se Julie začne dobivati s fantom Derekom, se že tako bizarna situacija še bolj zapleta ... Vsekakor eden bolj subverzivnih McEwanovih romanov.
Samo Rugelj, Bukla 134-135
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.