Čuvaj
Peter TerrinNaslov izvirnika | De bewaker |
Leto izdaje izvirnika | 2009 |
Prevod | Mateja Seliškar Kenda |
Urejanje | Špelca Mrvar |
mehka vezava
20 x 13 cm
280 g
208 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
flamsko leposlovje
Založnik o knjigi
Čuvaj je alegorična pripoved o družbi 21. stoletja, ki se večinoma odvija v podzemnem parkirišču luksuznega stanovanjskega bloka. V njem živita skrajno vestna čuvaja Harry in Michel, ki skrbita za varnost stanovalcev. Parkirišča ne zapustita nikoli, toda »organizacija« jima vsake toliko dostavi nove zaloge hrane in nujnih potrebščin. Ko nekega dne stanovalci začnejo masovno zapuščati svoja stanovanja, čuvaja obide slutnja, da je mesto prizadela nekakšna katastrofa ali da »zunaj« divja vojna. Kljub temu ne zapustita svojega delovnega mesta, ampak nadaljujeta z običajnim življenjem v osami ter izvršujeta svoje naloge z železno disciplino in vestnostjo. Negotovost glede dogajanja zunaj parkirišča se v romanu postopoma stopnjuje, napetost pa povečuje tudi skrajno podroben opis, ki beleži vsako najmanjšo spremembo zvoka, vonja, svetlobe ipd. Zle slutnje načenjajo tudi odnos med obema junakoma, odrezanima od resničnosti: njuno medsebojno zaupanje preraste v nezaupljivost, neobčutljivost, paranojo in končno v nasilje. Roman nagovarja bralca na različnih ravneh, z nenavadno napetostjo in vzdušjem osamljenosti pa pred njim razgrinja celo paleto čustev in ga prisili, da se z lastnimi dvomi in strahovi sooči tudi sam.
Recenzija Bukla
V nedoločljivi prihodnosti čuvaja Michel in Harry varujeta luksuzno stavbo za bogate petičneže. Nekoč ju je v ta namen najela Organizacija, toda zdi se, da je vmes pozabila nanju. Živita v kleti, ob bledi umetni svetlobi. Ob sebi imata le najnujnejše: nekaj hrane, zalogo vode in naboje. Izgubila sta občutek za čas. Lahko bi pobegnila z dvigalom, toda ne upata si ven – kaj če je zunaj Nova vojna? Kaj če Organizacija izve za njuno neposlušnost? Prvoosebna pripoved enega od protagonistov je pregnetena s pravimi in izmišljenimi spomini iz zunanjega sveta. Ko ni več dogodkov, ni več zgodb – takrat se je treba zateči k domišljiji. Roman flamskega pisatelja na prvi pogled preigrava že preigrano temo, toda njegov pravi adut je psihološki profil likov, ki poskrbijo za vznemirljivo klavstrofobično vzdušje.
Ana Geršak, Bukla 86-87
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.