Klical sem ga Kravata
Milena Michiko FlašarZaložba | Mladinska knjiga |
Zbirka | Roman |
Leto izdaje | 2014 |
ISBN | 978-961-01-3532-6 |
Naslov izvirnika | Ich nannte ihn Krawatte |
Prevod | Tanja Petrič |
Urejanje | Andrej Ilc |
trda vezava
20,5 x 14,5 cm
330 g
164 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
avstrijsko leposlovje
Založnik o knjigi
Naključno srečanje dveh obstrancev v parku. Stke se nevidna nit in človeka, ki nista zdržala storilnostnega pritiska, v tednih pripovedovanja in spominjanja spet zatipata tla pod nogami. Spoznanje, da je naklonjenost velikokrat zapakirana v hrani, žalost skrita v smehu in da so prijateljstva še mogoča, ju krepi za dokončno slovo in nov začetek.
Večkrat nagrajena avstrijska pisateljica Milena Michiko Flašar (1980) je hči japonske matere in avstrijskega očeta. Klical sem ga Kravata je njen tretji in najuspešnejši roman. In čeprav klop Milene Michiko Flašar stoji na Japonskem, bi lahko stala kjerkoli.
Recenzija Bukla
Hikikomori je japonski družbeni fenomen, pri katerem se človek potegne iz svojega socialnega življenja, se denimo zavleče v samoten prostor znotraj stanovanja in v njem vztraja nedoločeno dolgo časa, pri čemer ga preostala družina vzdržuje s tem, da mu pripravlja hrano, ga pusti pri miru in mu s tem morda pomaga priti iz njegove osamelosti. Do tega je začelo prihajati od šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko se je japonski izobraževalni, kasneje pa tudi delovni sistem tako intenziviral, da so zaradi njega mnogi psihično dekompenzirali. V centru romana, ki ga je napisala avstrijska pisateljica japonskih korenin, sta tako dva družbena obstranca, mlajši od njiju je nedavno zapustil svojo »varno sobo«, ki se srečata v parku, začetek njunega pogovora pa v naslednjih tednih z njiju začne luščiti naloženo breme vsakodnevnega pritiska, s čimer njuno bivanje ponovno dobiva obliko in smisel. V kratkih poglavjih skozi izpovedne fragmente pred nami nizata prizore svoje sreče in nemoči ter izrisujeta intimno fresko nezmožnosti življenja v agresivno storilnostno naravnani družbi. Roman kot pogovor o bistvenem preko nebistvenih reči.
Samo Rugelj, Bukla 107-108
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.