Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Ko smo bili sirote

Kazuo Ishiguro
Ko smo bili sirote
17,52 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Celjska Mohorjeva družba
Leto izdaje 2005
ISBN 961-218-588-3

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 12,5 cm
336 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
japonsko leposlovje

Recenzija Bukla

Seveda ni več novica da je na Irskem rojeni pisatelj John Banville z melanholičnim in sentimentalnim romanom The Sea pobral letošnjo britansko književno nagrado booker (Man Booker Prize). Pri tem je zanimivo, da se je Banville v ožji izbor za bookerja uvrstil že leta 1989 s knjigo The Book of Evidence, vendar je nagrado tedaj odnesel Kazuo Ishiguro z Ostanki dneva, medtem, ko je je Banville tokrat premagal Ishigura, ki se je letos v ožji izbor uvrstil z Never Let Me Go. Ostanki dneva, zgodba o angleškem butlerju, ki neomajno verjame v poslanstvo svojega dela in je zato pripravljen zatajiti tudi svoja ljubezenska čustva, so hitro postali kultno delo, ki ga je na vrhuncu svoje ustvarjalnosti ekraniziral režiser James Ivory. Glavna lika sta upodobila Anthony Hopkins in Emma Thompson, film je prejel tudi osem nominacij za oskarja in velja za eno boljših literarnih priredb zadnjih petnajstih let.
Sedaj v slovenščini dobivamo Ishigurov roman Ko smo bili sirote iz leta 2000 (tisto leto je bil tudi v ožjem izboru za bookerja), ki bo za literarne sladokusce pomenil čarobno potovanje v čas med svetovnima vojnama. Ključ do zgodbe glavnega junaka je v Šanghaju, kjer v enem od opijskih poslov izgine oče devetletnega Christopherja Banksa. Ko izgine tudi mama, ga pošljejo živet v Anglijo, kjer preživi medvojna leta in se potem, konec tridesetih let, že kot detektiv, vrne nazaj, da reši najpomembnejši primer svojega življenja. V romanu se je Ishiguro poigral s strukturo kriminalnega romana, da bi z njeno pomočjo ustvaril portret človeka, ki ne more ubežati dolgim sencam travm iz svojega otroštva. Če je lahko Sherlock Holmes svojo dedukcijo hitro oprl na kak detajl, kot je cigaretni ogorek ali blatni čevelj, potem so vse, kar ima Christopher, izginjajoči spomini na mladost, ki mu vse bolj onemogočajo, da bi se približal resnici, ki jo išče. Roman, skrbno napisan v prvi osebi, kmalu tudi bralca potegne v to, da postane detektiv tudi sam in da skuša prav tako kot Christopher najti prhko resnico v labirintih njegovega spomina. Pravo branje za praznične dni.

Samo Rugelj

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...