Noč v Reykjaviku
Brina SvitZaložba | Cankarjeva založba |
Leto izdaje | 2013 |
ISBN | 978-961-231-906-9 |
Leto izdaje izvirnika | 2013 |
Urejanje | Irena Duša Draž |
trda vezava
21 x 14,5 cm
330 g
160 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
slovensko leposlovje
Založnik o knjigi
Peti francoski roman odlične slovenske pisateljice.
Je prepričana, da se ne moti? Ali res misli plačati moškega, da bo preživel noč z njo? Moškega, ki ga je srečala pred tednom dni v Buenos Airesu in ga komaj pozna? Tu, sredi te zemlje ognja in ledu? Sredi ničesar?
Ime ji je Lisbeth Sorel. Njemu Eduardo Ros. Zemlja ognja in ledu je lahko samo Islandija, in to pozimi, ko traja dan le nekaj ur in se naredi noč sredi popoldneva. Ta, ki jo bosta preživela skupaj, bo gotovo njuna najdaljša in najtemnejša. In ob njenemu prehodu v dan najbolj svetla, skoraj čudežna.
Pisateljica Brina Svit se je rodila v Ljubljani, od leta 1980 pa živi in ustvarja v Parizu. Noč v Reykjaviku je njen peti roman, ki ga je napisala v francoščini. Leta 2003 je za roman Moreno prejela nagrado za francoski jezik in književnost, ki jo podeljuje Francoska akademija, za roman Smrt slovenske primadone je prejela francosko literarno nagrado Pelleas 2001, za roman Odveč srce pa je leta 2006 prejela še prestižno nagrado Maurice Genevoix, ki jo prav tako podeljuje Francoska akademija.
Za svoj zadnji roman Noč v Reykjaviku, ki je izšel pri francoski založbi Gallimard, je prejela evropsko literarno nagrado Madeleine Zepter.
Recenzija Bukla
Novi roman znane slovenske pisateljice, ki je izvirno izšel v francoščini, se tematsko navezuje na njena prejšnja dela, v katerih se je Brina Svit literarno že spogledovala z eteričnostjo plesanja tanga. Čeprav se naslov romana bere kot začetek kake erotične trilogije, je tak samo nastavek: Lisbeth Sorel si naroči in plača argetinskega tangerosa Eduarda Rosa, da bi v islandskem glavnem mestu z njo preživel noč. Seveda pa ta noč na Islandiji, ki je že sama po sebi nenavadna kulisa za enonočna srečanja, ni čisto običajna in se odvije precej drugače, tako od pričakovanj glavne junakinje kot tudi bralcev. K temu še posebej prispeva dejstvo, da je zima in da je dan dolg samo nekaj ur. Junaka se zapleteta v vznemirljivo igro približevanja in oddaljevanja, včasih se zdi, da sta v harmoniji, spet drugič zaplešeta v kontrapunktu. Nekje vmes pa Lisbeth Sorel premišljuje o svojem življenju in o svojih razmerjih v njem. Noč kot priložnost za popotovanje v lastno preteklost.
Samo Rugelj, Bukla 99
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.