Založba | Cankarjeva založba |
Leto izdaje | 2018 |
ISBN | 978-961-282-015-2 |
Naslov izvirnika | Storia di chi fugge e di chi resta |
Leto izdaje izvirnika | 2013 |
Prevod | Anita Jadrič |
Urejanje | Aljoša Harlamov |
trda vezava
23,5 x 15 cm
530 g
383 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
italijansko leposlovje
Založnik o knjigi
"Vsak si slika življenje kot mu ustreza"
3. knjiga Neapeljskega cikla
Lila in Elena previdno obnavljata svoje prijateljstvo. Njuni vlogi sta se zdaj zamenjali. Elena uživa v kratkotrajni pisateljski slavi in v varnosti vplivne družine, v katero se je omožila. Vendar v vlogi žene in matere težko najde čas in voljo za svoje delo. Fizično onemogla Lila pa se skorajda proti svoji volji vključi v boj za delavske pravice. Pri tem se pogumno zoperstavlja direktorju tovarne salam, v kateri dela, in fašističnim stražam, ki napadajo komuniste. A tisti trenutek, ko se zdi, da je njuna prihodnost že zapisana, se vse spet obrne na glavo.
o avtorici
Elena Ferrante je vzdevek italijanske pisateljice, ki si kljub izjemni mednarodni odmevnosti (njena dela se prevajajo v 40 jezikov) in pravcatemu valu ferrantemanije želi ostati neznana. Naj nam zadošča njeno pisanje.
Recenzija Bukla
Svetovno pozornost zbujajoči štiridelni Neapeljski cikel anonimne italijanske avtorice je prekoračil polovico poti in dobili smo prevod tretjega dela (prva dva sta: Genialna prijateljica, ki je v prevodu izšla leta 2016, in Novi priimek iz leta 2017), ki nas, kot pove podnaslov, zapelje v srednja leta glavnih protagonistk. (Za vse rahlo pozabljive je zelo uporaben začetni seznam junakov, ki nas s kratkimi pojasnili dogodkov opomni na pripetljaje posameznih oseb v prejšnjih zgodbah.) Vešče izpisan družbeni portret sedemdesetih let prejšnjega stoletja bralca kar ponese v obdobje delavskih in študentskih nemirov, razredne neenakosti, rastočega feminizma, odkritja kontracepcijskih tablet in velikih miselnih, tehnoloških in generacijskih prelomov. Čeprav sta glavni junakinji Lila in Elena nekje na poti življenja pozabili na pristno zavezništvo (in tudi rivalstvo), se trudita ohraniti vsaj površinski stik. Predvsem si tega želi Elena, saj se sonči v slavi uspešne pisateljice, za odpiranje številnih pomembnih vrat pa poskrbijo tudi ugledni starši njenega moža, ki v akademsko izobraženih krogih veljajo za zelo napredne. Telesno, duševno in finančno povsem izčrpana Lila se ne more veseliti prijateljičinega uspeha. Kot proizvodna delavka v tovarni salam in mati samohranilka se kljub Enzovi pomoči utaplja v težavah izkoriščanega delavskega razreda … Razmere so videti brezizhodne in vse kaže, da se bosta njuni zgodbi odpeljali v tej smeri, potem pa se enačba obrne na glavo. Elena se poroči, kmalu zanosi, z dvema otrokoma zapored in v delo zakopanim uspešnim možem profesorjem se njena pisateljska kariera nemudoma konča, Lila pa nenačrtovano postane glasnica naraščajočega delavskega in antifašističnega gibanja in se, znova z Enzovo podporo, začne ukvarjati s prvimi zametki računalnikov v Italiji … Jasno je, katera od prijateljic je pobegnila in katera je ostala v neapeljski soseski, vendar v zadnjem delu zgodba dobi še en nenadejani pospešek …
Renate Rugelj, Bukla 145
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.