Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Posteljne skrivnosti kuharskih mojstrov

Irvine Welsh
Posteljne skrivnosti kuharskih mojstrov
29,90 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Učila International
Leto izdaje 2008
ISBN 978-961-00-0357-1

Tehnične lastnosti
trda vezava
23 x 16 cm
420 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
britansko leposlovje

Založnik o knjigi

Protagonist slikovitega romana je Danny Skinner, sanitarni inšpektor in neozdravljiv ženskar v zgodnih dvajsetih, ki si zatiska oči pred svojo naraščajočo ljubeznijo do alkohola in obsesivno išče odgovor na vprašanje, kdo je njegov oče. Vsi indici kažejo, da je to eden od treh danes slavnih kuharjev, ki so v mladih letih delali v isti gostilni kot Dannyjeva mama. Skinner mladostniško jezo upornega mladeniča sprošča nad prijaznim sodelavcem Brianom Kirbyjem, ga celo uroči in s tem povzroči, da se negativne posledice njegove odvisnosti prenesejo nanj. Ne ve pa, da je ta urok vzajemen …

Novi roman avtorja kultnega Trainspottinga;
Briljantna welshevska parabola o treh velikih obsesijah sodobnega časa – hrani, seksu in slavi;
Tudi avtorjev šesti roman je prepreden s tipičnimi welshevskimi odvisniki in postavljen v prepoznaven milje škotskega delavskega razreda.
Sodobna verzija Wildove Slike Doriana Graya – Welsh tematizira vprašanje večne mladosti, lepega izgleda …

IRWINE WELSH je kontroverzen škotski pisatelj, ki v svojih delih neusmiljeno postavlja ogledalo brezciljni, zgubljeni in zadrogirani mladini angleških delavskih predmestij.

Recenzija Bukla

V slovenščino po Trainspottingu in njegovem nadaljevanju, romanu Porno, dobivamo še Posteljne skrivnosti kuharskih mojstrov. Vse tri je odlično prevedel Andrej E. Skubic, po čigar zaslugi pisanje, polno sočnih kletvic, zveni »žmohtno«, obenem pa ohranja svojo ironično ostrino.
Naslov romana Posteljne skrivnosti kuharskih mojstrov je zavajajoč, saj obeta lahkotno branje o žgečkljivih spolnih avanturah, začinjeno z užitkarskim predajanjem hrani. Skrivnosti iz naslova pa niso mali triki, ampak velike, temne zamolčanosti, ki terjajo vedno večje količine pijače, droge, seksa in nasilja, da bi ostale skrite.
Žrtvi, ki ju te skrivnosti in laži držijo za grlo, sta Danny Skinner in Brian Kibby. Danny je karizmatičen, a zapit mladenič; sin pankerske samohranilke, ki je bil spočet v noči, ko so v Edinburgu igrali Clashi. Danny je v knjigi predstavljen kot izrazito ambivalenten lik: obenem občutljiv in brezčuten, privlačen in odvraten, otopel in poln življenja. Njegov protipol Brian Kibby pa je veliko bolj enoznačen: je preplašen, introvertiran devičnik, ki rad hodi v hribe, zbira modelčke vlakcev in se – kljub občutkom krivde – samozadovoljuje ob nedolžnih računalniških igricah. Oba sta zaposlena kot sanitarna inšpektorja. Danny umazanijo sicer kritično zaznava, a jo odplakuje z velikanskimi količinami alkohola, Brian pa se pred njo umika v svoj varni, umetno zgrajeni svet.
Čeprav sta si na prvi pogled povsem nasprotna, ju druži enaka senca, ki ima, kot se izkaže na koncu romana, isti izvor. Zapleteta se v uničujoč, smrtni boj, ki ga Welsh uprizori s pomočjo posrečene aluzije na znamenito delo Oscarja Wilda Slika Doriana Graya. Prek magičnega uroka namreč Brian postane platno, na katerega se odtiskujejo Dannyjeva avtodestruktivna dejanja – kadar se napije, ima Brian mačka, kadar ga pretepejo, se modrice pojavijo na Brainovem telesu ... Tako ne le da Dannyjevi »zločini« ostajajo brez kazni, ampak obenem elegantno uničujejo nasprotnika.
Avtorjev prikaz ujetosti in nemoči obeh glavnih likov, pa tudi tako rekoč vseh ostalih oseb, je posredna kritika sodobne škotske družbe. Welshev portret homofobnega in seksističnega okolja, v katerem se moški lahko družijo le v nogometnih pretepih in ob pivskih maratonih, ženske pa so bodisi predmet agresivnega poželenja ali pa nevrotične gospodinje, je odbijajoče nazoren. Njegovi poskusi, da bi eksplicitno izrazil nestrinjanje s kapitalistično svetovno ureditvijo, utelešeno v Bushevi politiki, pa so manj posrečeni.
Edini del knjige, ki je dobesedno obsijan s soncem, je tisti, ki pripoveduje o Dannyjevem potovanju v San Francisco. Njegov odmik od vetrovne, oblačne in mokre Škotske obenem pomeni tudi (začasno) osvoboditev od demonov, ki ga preganjajo. Njegovo razmerje z Dorothy, v katero se tam zaljubi, je zračno, igrivo in spoštljivo, kar v bralcu/bralki zaneti žarek upanja, da se bo roman začel razpletati bolj optimistično. A to so lažni upi, saj po vrnitvi v Edinburg stvari začnejo drseti le še navzdol.
Konec je resda tragičen, a obenem katarzičen. Danny tik pred smrtjo izve resnico o očetu, ki ga je neuspešno iskal, zato umre pomirjen, z nasmeškom na ustih. Urok je izničen; njegovo od pijače uničeno truplo zgori, Brian pa dobi nazaj svojo prvotno podobo. A njegova pot se šele začenja. S polnim kozarcem v roki.

Maša Ogrizek

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...