Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Potonjenec

Thomas Bernhard
Potonjenec
14,00 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Mohorjeva Celovec
Zbirka Austriaca
Leto izdaje 2010
ISBN 978-3-7086-0527-2
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Naslov izvirnika Der Untergeher
Prevod Lučka Jenčič
Urejanje Adrian Kert

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 13,5 cm
160 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
avstrijsko leposlovje

Založnik o knjigi

Trije pianisti - Glenn Gould, Wertheimer in pripovedovalec zgodbe - se srečajo v Salzburgu na Mozarteuumu. Vsi trije so si duhovno sorodni, saj stremijo k najvišjemu obladovanju klavirske igre. Njihova umetniška usoda se kmalu odloči. Medtem ko Gould zatre svojo osebnost in se prelevi v „popoln umetniški stroj”, se druga dva, kljub temu da sta izjemna pianista, ob soočenju s prijateljevo genialnostjo, odpovesta glasbeni karieri.
Potonjenec je virtuozno napisana pripoved o virtuoznosti.

Recenzija Bukla

Mojstrsko skomponirani Potonjenec, roman, ki ga je leta 1983 napisal sloviti avstrijski pisatelj Thomas Bernhard, se bere kot prvoosebni tok zavesti, izgovorjen brez prestanka in kot en sam dolg dih sledi pripovedovalčevemu spominu na študijska leta v Salzburgu na Mozarteumu, kjer se seznanijo trije nadarjeni, prepoznavno »bernhardovsko premaknjeni« pianisti/protagonisti, od katerih bo kasneje le eden postal zares vélik. Čeprav se na prvi pogled zdi, da je roman le postmodernistična zanka o rekonstruiranem rokopisu, v tem primeru biografiji Glenna Goulda, ki jo piše neimenovani pripovedovalec, se kmalu izkaže, da je pravi junak zgodbe Gouldov protipol Wertheimer. Ali lahko genialnost enega posameznika pomeni konec za drugega - kot umetnika in človeka? Bernhard se ne ustavi pri razpredanju o Gouldovi genialnosti, temveč postavlja obča vprašanja o smislu ustvarjanja, o zavezanosti umetnika svojemu poklicu kljub strahu, da ne bo dosegel obljubljenega vrha. Naslovni potonjenec je zato Wertheimer, »tipični slepouličar«, ki se je ustrašil položaja »večnega drugega« v odnosu do Gouldovega nadpovprečnega klavirskega talenta in zato tragično omagal.

Ana Geršak

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...