Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0
Žaluzija
16,00 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Študentska založba
Zbirka Beletrina
Leto izdaje 2007
ISBN 978-961-242-092-5
Spremna beseda Tanja Lesničar Pučko

Tehnične lastnosti
trda vezava
117 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
francosko leposlovje

Recenzija Bukla

Alain Robbe-Grillet (1922) ni zgolj pisatelj, temveč tudi pomemben filmski ustvarjalec, ki je zaslovel že pri svojem prvem poskusu, filmu Lani v Marienbadu (1961, režija Alain Resnais), ki velja za temeljni kamen modernističnega filma nasploh in katerega »veličina raste iz sanjske poezije natančno narejenega Robbe-Grilletovega scenarija«. Nadrealizem filma na dnu skriva zgodbo, ki se odvija v velikanskem luksuznem hotelu, v katerem skuša tujec prepričati poročeno žensko, da bi z njim pobegnila v neznano, pri čemer se ona komajda spominja afere, ki sta jo imela (ali pa je morda tudi nista imela). Pri snovanju scenarija je Robbe-Grillet črpal tudi iz romana, ki ga pod naslovom Žaluzija sedaj dobivamo v slovenskem prevodu in s katerim je knjižna zbirka Beletrina po 150 izdanih delih prenovila svojo grafično podobo. Žaluzija, ki so ga nekateri zaradi večpomenskega naslova Jalousie prevajali tudi kot Ljubosumnost, je bil napisan leta 1957 in tako časovno hodi vštric z Vidcem (1955), avtorjevim pri nas najbolj znanim romanom. Operira z osnovnimi koordinatami avtorjevih začetnih knjig (zanikanje tradicionalnega literarnega zapleta, psihologizacija likov ter zavračanje jasne ideološke konotacije). V romanu je pripovedovalec natančen opazovalec dogajanja, iz katerega skuša razbrati domnevno ljubezensko razmerje med njegovo ženo A… in sosedom, hkrati pa se enako intenzivno posveča tudi banalnostim, kot sta npr. suhoparni opis stebra terase in vprašanje, kam pada njegova senca v določenem delu dneva. Vse to pa v osnovi seveda zgolj določa njegov pogled, pogled pripovedovalca in opazovalca, pogled voajerja, a ne čustveno vpletenega, temveč predvsem objektivnega, reporterskega in kar se da distanciranega. Nedvomno posebna bralska izkušnja.

Samo Rugelj

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...