Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Zbiratelj

John Fowles
Zbiratelj

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Didakta
Zbirka Gostosevci
Leto izdaje 2006
ISBN 961-6530-93-3

Tehnične lastnosti
trda vezava
319 strani
Tip knjige
roman
Kategorije
leposlovje > leposlovni roman
britansko leposlovje

Recenzija Bukla

Roman Zbiralec je srhljivo aktualen, čeprav prevod v slovenščino dobivamo več kot štirideset let po njegovi prvi objavi. Pripoveduje o Fredericku Cleggu, zadržanem, otopelem uradniku in zbiralcu metuljev, ki ugrabi Mirando Grey, samozavestno, živahno študentko slikarstva. Miranda ga s svojo ljubkostjo povsem očara že prvič, ko jo vidi; a ker je nezmožen vzpostaviti pristen človeški stik, se raje predaja ljubezenskim sanjarjenjem. In najbrž bi pri tem tudi ostalo, če ne bi nepričakovano zadel velikanske vsote denarja na športni napovedi. Ta na novo pridobljena moč ga vzpodbudi, da začne namišljene scenarije tudi uresničevati. Kupi si staro kočo na odročnem, samotnem posestvu in v njej uredi kletno sobico, kamor nekega deževnega jesenskega dne na silo privede Mirando.
Njuna svetova, ki ju določajo popolnoma nasprotne osebnostne značilnosti, družbeni položaj in vrednotni sistem, se ne bi nikdar spontano srečala, zato je umetno zrežiran trk toliko bolj boleč. Čeprav Frederick naivno verjame, da ga bo Miranda, ko ga bo bolje spoznala, vzljubila, je resničen dialog med njima nemogoč. Njegov neprodušno zaprt sistem, v katerega se je zatekel pred številnimi življenjskimi razočaranji, mu ne dopušča, da bi uzrl svojo zablodo. Miranda se sprva trudi, da bi razrahljala njegovo togost: \"Ti si tisti, ki je ujet v kleti,\" mu pravi. A kmalu spozna, da je nezmožen prestopiti meje svojega malega sveta, zato tudi sama začne igrati igro na življenje in smrt.
Že sam žanrski okvir, ki se spogleduje s kriminalko in psihološkim trilerjem, je privlačen. A glavna moč, lepota romana je, kar velja za večino Fowelsovih del, v načinu, kako je zgodba ubesedena. Zbiralec je razdeljen na dva dela; v prvem nam svoje videnje poda Frederick, drugi pa je sestavljen iz Mirandinih dnevniških zapiskov. Njun jezik briljantno podvaja njuni osebnostni strukturi. Frederikova pripoved je nevtralna in neprizadeta. Okorni, brezbarvni stavki tečejo gladko in enakomerno; dogodki so nanizani drug za drugim, kot bi bili ujeti v večni zdaj brez vsakršne avtorefleksije. Ta sklenjenost pa učinkuje klavstrofobično tudi na bralce. Nasprotno pa so Mirandini zapiski fragmentarni; izražajo različna čustvena stanja: obup, grozo in osamljenost. Beležijo dnevne dogodke, a se pogosto skozi spomine in analitična razmišljanja odpirajo v preteklost, pa tudi v prihodnost.
Avtor svoja junaka izpeljuje predvsem iz samih romanesknih okoliščin, oriše pa tudi psihološko in družbeno ozadje njunih značajev, saj sta oba protagonista obenem zastopnika dveh različnih socialnih slojev – on je predstavnik množice in ona izbrancev. Skozi njuna razmišljanja se nam razkrivajo klišeji in zmotne, na predsodkih temelječe predstave o svetu, značilne za vsakega od razredov.
Tesnobnost izida njunega dvoboja, ko Mirandino željo po svobodi in samouresničitvi porazi Ferdinandova pasivna želja po posedovanju, še stopnjuje odprt konec romana. Fowles namreč ne pove nedvoumno, ali je bila to Ferdinandova zadnja zmaga ali zgolj prva v nizu mnogih.

Maša Ogrizek

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...