Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0
11
19,00 € 19,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 0,57 € se prijavite ali registrirajte
Rok dobave 2-5 delovnih dni, na zalogi pri dobavitelju

Povej naprej

Založba LUD Literatura
Zbirka Prišleki
Leto izdaje 2018
Leto izdaje izvirnika 2018
Urejanje Andrej Hočevar

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 14,5 cm
170 g
96 strani
Tip knjige
poezija
Kategorije
leposlovje > poezija
slovensko leposlovje

Založnik o knjigi

Živimo, ampak ne življenja. Nihče si ga ne lasti, ne pusti se instrumentalizirati. Zato Komeljev govorec v svoji značilni gesti ne zgolj poetičnega upora vzpostavlja razliko med življenjsko zgodbo in življenjem samim, pri čemer je človeškost tisto, kar predstavlja skrivnostni presežek vsote vseh delov. Komelj tudi v izrazito elegični pesniški knjigi 11 – enajst spevov, v vsakem enajst enajstvrstičnic – udejanja značilno dialektiko upora, ki plast za plastjo vztrajno razkriva in razkrinkava svet kot niz zmotnih polarizacij, do katerih čuti krvavo odgovornost, da se jih trudi s pesniškim izrekanjem preseči. Namreč, šele ko je uničeno vse, kar se lahko uniči, se pokaže neuničljivo, ki je obenem najbolj krhko. Bolečina, ki jo tako močno čutiš, da ni več bolečina. In ko se Komeljeva poezija sprašuje o možnosti kakršnekoli alternative, razkriva dvom v vsakršno afirmativno razumevanje nekega onkraj, obenem pa njen glas – ki ga tokrat posaja tistemu, ki sam ne more (več) peti – seže, paradoksalno, natanko tja.

Miklavž Komelj (1973) pesnik, prevajalec, umetnostni zgodovinar, je avtor sedmih pesniških zbirk, med njimi je za Roso (Mladinska knjiga, 2002) prejel Veronikino, za Hipodrom (Mladinska knjiga, 2006) Jenkovo, za Nenaslovljiva imena (LUD Literatura, 2008) pa še nagrado Prešernovega sklada. Prevedel in uredil je dela Fernanda Pessoe (Pesmi, Mornar, Bankie anarhist, LUD Šerpa, 2003, Psihotipija, Mladinska knjiga, 2007) in Pier Paola Pasolinija (Svinjak – Manifest za novo gledališče, LUD Šerpa, 2005, Realnost, LUD Šerpa, 2007) ter Césarja Valleja (Trilce, LUD Šerpa, 2011). Leta 2011 je po urejanju zapuščine pesnika Jureta Detele izdal Orfične dokumente (Hyperion). Vse izdaje vključujejo tudi izčrpne spremne študije. Objavlja članke in pogosto predava o poeziji in umetnosti na sploh, tudi v knjigah Kako misliti partizansko umetnost? (Založba *cf, 2009) in Nujnost poezije (Hyperion, 2010), za katero je leta 2011 prejel Rožančevo nagrado.

Recenzija Bukla

Naslov najnovejše Komeljeve pesniške zbirke ni tako zelo mističen, kot se morda (za)zdi. Soočeni smo namreč z zbirko enajstih pesnitev, vsaka od teh pa sestoji iz enajstih enajstvrstičnic (izjema je le začetna pesem, posvečena Tomažu Šalamunu). No, morda pa je ob tej matematiki vendarle tudi kaj (ali celo precej) mistike. Pes nitve v pesnikovem opusu bržkone ne zasedajo radikalno posebnega mesta, obenem pa razkrivajo, da je v okviru avtorjevih koordinat še ogromno prostora. Na mestu 11 se srečajo klasične (tudi manj znane) reference, pomešane z verzi, ki jih bodo pozorni bralci zaznali kot odmeve sodobnega (družbenega) dogajanja. In jezik? Vse se vanj zateka, vse se v njem premesti, na videz zlomi in na koncu izide oplemeniteno, še resničnejše kot poprej.

Aljaž Krivec, Bukla 143

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...