Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Barž = kons

Besede v prostoru
Srečko Kosovel
Barž = kons
30,95 € 30,95 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 0,93 € se prijavite ali registrirajte
Rok dobave 2-5 delovnih dni, na zalogi pri dobavitelju Brezplačna poštnina

Povej naprej

Založba Miš
Leto izdaje 2016
ISBN 978-961-272-197-8
Ilustracije Damijan Stepančič
Spremna beseda Igor Saksida
Urejanje Gaja Kos
Izbor in urejanje Igor Saksida

Tehnične lastnosti
trda vezava
19 x 19 cm
730 g
175 strani
Tip knjige
poezija
Kategorije
leposlovje > poezija

Recenzija Bukla

Nov izbor Kosovelove poezije obsega 110 pesmi iz avtorjeve bogate literarne zapuščine. Pesmi je izbral, uredil in jih v knjižno izdajo s spremno besedo pospremil Igor Saksida, medtem ko jih je z ilustracijami opremil Damijan Stepančič. Kot že vsi prejšnji tudi ta izbor ni kronološki, ampak vsebinski, njegovo vodilo pa je bila pesnikova vpetost v današnji čas. Pesmi so razdeljene v dva sklopa, prvi – NIHIL-O-MELANHOLIJA – v središče postavlja pesniški jaz, medtem ko je drugi – H2SO4 – usmerjen k družbi. Oba dopolnjujejo posamezne misli iz Kosovelovih dnevnikov. Dvodelno naravnanost nakaže že naslov: BARŽ namreč označuje pesnikovo baržunasto liriko, kot je svoje zgodnje pesmi imenoval Kosovel, ki se je v tej fazi še izrazito naslanjal na impresio nizem, medtem ko je KONS (konstruktivizem) sklepna faza njegovega pesništva. Pesemska sklopa vsebinsko nista strogo ločena, saj to niti ne bi imelo smisla. Veličina Kosovelovih literarnih stvaritev je ravno v tem, da je pozorno spremljal tako domače kot evropsko literarno (ekspresionizem, futurizem, zenitizem itd.) vr(v)enje, ki pa mu ni slepo sledil, ampak v eni sami pesmi, tudi v konsih, raje tekoče in povsem izvirno prepletal prvine vseh omenjenih avantgard, vključno s predhodnimi literarnimi smermi. Vendar ne gre le za slog. Temeljni pojem, ki ga uvaja Kosovel za razumevanje nove umetnosti in družbe, je človečanstvo. Moral bi biti zelo indiferenten bralec, da ne bi opazil aktualnosti njegovih pesmi, npr. Tragedije na oceanu: »Jaz ne varujem najlepših sanj, / moj grob je širok, moj grob je teman,« ali Sodobnih mrtvil: »Politika ubija, resnica ubija, / misel ubija, religija ubija, / vse ubija, ubija človeka.« Ne gre torej le za avtorja, ki je pomembno vplival na literarne zanamce, ampak za to, da je njegova poezija še kako pisana na kožo tudi današnjemu času. Vemo, kaj se je začelo v Evropi dogajati dob rih deset let po Kosovelovi smrti (1926), si bomo tudi tokrat zatiskali oči pred resnico?

Kristina Sluga, Bukla 118-119

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.


Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...