Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Psihoterapija boga

Boris Cyrulnik
Psihoterapija boga

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Modrijan
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-287-105-5
Knjiga je izšla s finančno podporo JAK RS.
Naslov izvirnika Psychothérapie de Dieu
Leto izdaje izvirnika 2017
Prevod Alenka Zgonik

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23,5 x 16 cm
247 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
psihologija in psihiatrija > psihoterapija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Psihoterapija boga (Psychothérapie de Dieu, 2017) je znanstveno podprta (nevroznanost, etologija, razvojna psihologija, teorije o navezanosti) razlaga tolažilne vloge vere v boga. Psihoterapevtski učinek vere je Cyrulnik začel raziskovati, ko je med odpravo Unicefa pomagal otrokom vojakom v Kongu. Eden od malih starcev pri dvanajstih mu je postavil vprašanje, na katero ni znal odgovoriti: »Kako to, da se počutim dobro samo v cerkvi, pa sploh nisem veren?« Ni si znal razložiti, zakaj vstop v cerkev pomiri travmatiziranega otroka in izbriše podobe groze, ki ga preplavljajo. Sklepal je, da obstaja psihološka razlaga za to milost, zato je začel raziskovati in spraševati tudi svoje verne poklicne sodelavce. Psihoterapija boga je sad teh raziskav: pojasnilo, kako religija strukturira pogled na svet, kako rešuje ljudi, kako organizira skoraj vse kulture in povzroča strahotno trpljenje, kadar se verski sistemi sprevržejo v versko vojno ali fanatizem.
Cyrulnik se sprašuje, kaj se dogaja v glavah in srcih vernikov – kako se vera ugnezdi v otroško dušo (noben otrok se ne rodi veren, tega se nauči od staršev, okolja, kakor jezika; na boga se navezuje podobno kot na starše). Glede na novejše znanstvene ugotovitve dejstvo, da človek veruje, spremeni delovanje njegovih možganov. Bog, namišljen ali ne, odgovarja na globoko človekovo potrebo: verniki ga čutijo kot dejstvo, dajejo mu različne oblike in poudarke. Ker ima vsakdo določeno predstavo o svetu, smo potemtakem vsi verniki, pravi. Tudi ateisti, ki verjamejo, da boga ni, in agnostiki, ki pravijo, da tega ne moremo vedeti. Vera je dragocen dejavnik vzdržljivosti, trdoživosti, odpornosti na življenjske udarce. Tej temi (kako se po travmi vrniti v dobro življenje) se Cyrulnik posveča že vso svojo kariero.

Recenzija Bukla

Lahko bog in religija zdravita ali vsaj zdravilno vplivata na ljudi? Francoski nevrolog in psihiater Boris Cyrulnik (1937), pri nas že znan po svoji odmevni knjigi Sram, je prepričan, da je odgovor na obe zgornji vprašanji pritrdilen. Ko je Cyrulnik pred leti odšel v Kongo na pomoč otrokom vojakom, ki so jih že v otroštvu nepovratno zaznamovale vojne grozote in na njih pustile nezaceljive travme, je od nekaterih otrok dobil informacijo, da se dobro in mirno počutijo v cerkvi, in to kljub temu, da morda niso bili verni. Vse skupaj ga je zintrigiralo, tako da se je posvetil raziskovanju vprašanja od biologije duše naprej, s čimer je skušal dognati, kako religija vpliva na način, na katerega sta strukturirana naša razmišljanje in čustvovanje, kako je duhovnost povezana s telesom in kulturo, zakaj je religija v neki obliki prisotna v vseh človeških družbah in zakaj je vera lahko dragocen dejavnik rezilijentnosti (emotivni odpornosti) na zunanje frustracije in izzive.

Samo Rugelj, Bukla 146

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...