Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Zgodbe Svetega pisma

zgodovina dveh nenavadnih narodov
Jan Makarovič
Zgodbe Svetega pisma

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Sanje
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-274-470-0
Leto izdaje izvirnika 2017

Tehnične lastnosti
trda vezava
23,7 x 15,5 cm
750 g
413 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
religija > judovstvo
religija > krščanstvo

Povej naprej

Založnik o knjigi

Danes, v dobi globalizacije, nimamo več opraviti le z vprašanjem preživetja tega ali onega naroda, propast grozi celoti človeštva. Brezobzirna sla po dobičku namreč ne povzroča le nepopisnega trpljenja, lakote množic ter novih in novih vojn, temveč grozi tudi z uničenjem narave, od katere človek živi. Dandanes zatorej hrepenimo po zgodbah, drugačnih od svetopisemskih – toda pripovedi o zmagah in porazih, spoznanjih in zmotah, plemenitih in zavrženih dejanjih narodov, ki ječe pod jarmom zatiralcev, niso zaradi tega nič manj pomembne kot prej.
Zgodbe Svetega pisma nikakor niso običajne zgodbe. So delo nekega nenavadnega naroda, ki se je kljub svoji majhnosti in vsem zgodovinskim peripetijam obdržal polna tri tisočletja. In zelo zgodaj razvil tudi lastno pismenost, povsem drugačno od pismenosti drugih znamenitih starih narodov – Feničanov in Egipčanov, Babiloncev in Asircev, Grkov in Perzijcev, Etruščanov in Rimljanov. »Vladajoče ideje kake dobe so bile vedno le ideje vladajočega razreda,« ugotavlja Marx v Komunističnem manifestu. Prav v Svetem pismu prvikrat v zgodovini človeštva jasno spregovori tudi glas ponižanih in razžaljenih ter njihov obupni krik po odrešenju izpod jarma mogočnikov.

Jan Makarovič (1934) je leta 1959 diplomiral iz psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Kot psiholog je bil zaposlen na Zavodu za zaposlovanje v Kranju in nato v Ljubljani. Bil je prvi poklicni svetovalec za akademske poklice v Sloveniji.Slovenski sistem odkrivanja in štipendiranja nadarjenih, znan pod imenom Zoisove štipendije, ki se je izvajal od 1986 do 2007, je bil tudi rezultat empirične raziskave, v kateri je Jan Makarovič prek tisoč učencev spremljal od 1975, ko so zaključili zadnji razred osnovne šole, pa do njihovega poklica. Z raziskavo je nato doktoriral iz sociologije pri Zdravku Mlinarju. Izsledki so izšli tudi v monografski knjižni obliki. Od leta 1971 do 1999, ko se je upokojil, je sprva na FSPN in pozneje Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani utemeljil predmete sociologija mladine, sociologija ustvarjalnosti in antropologija spolov.

Recenzija Bukla

Psiholog in sociolog Jan Makarovič (1934) gotovo spada med najbolj eruditske slovenske mislece, saj v svojih knjigah – sam ga spremljam od knjige Sla po neskončnosti (1986), v kateri je pisal o človekovi ustvarjalnosti – interdisciplinarno in s širokim zamahom piše o obravnavanih tematikah, od iskanja in negovanja talentov naprej. Njegova prejšnja knjiga je bila Avantura sveta (2013), v kateri je podal svoj prispevek za globalen pogled na naravo in človeka prihodnosti, v Zgodbah Svetega pisma pa se je zgodovine in analize dogodkov, ki so pripeljali do današnjih dni in stanja, lotil s primerjanjem široko zas tavljene zgodovine Slovencev in Judov (površini dežel sta tako rekoč povsem enaki), njunih mitov (judovskega Eksodusa in slovenskega Krsta pri Savici – zraven doda še nemškega Fausta in pokaže na povsem drugačne perspektive njihovih junakov), njihove izpostavljenosti tujim narodom in njihove prisiljenosti, da se zatečejo v ustvarjalnost, ki bi jih obvarovala izumrtja (Judje so se v Evropi lahko, denimo, uveljavili predvsem kot misleci, drugi vplivni poklici so jim bili prepovedani, kot dobri finančniki pa so bili zaničevani). Temeljna dilema teh dveh majhnih narodov, ali naj izberejo hlapčevsko podrejanje ali pa vztrajanje pri svojem, pa je po Makarovičevem mnenju ob kateri koli izbiri enako pogubna, saj prvo vodi v asimilacijo, drugo pa v stagnacijo. Knjiga o naši preteklosti, ki je zazrta v negotovo prihodnost.

Samo Rugelj, Bukla 134-135

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...