Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Zakaj spimo

Moč spanja in sanj
Matthew Walker
Zakaj spimo
29,99 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba Mladinska knjiga
Zbirka Ogledalo
Leto izdaje 2019
ISBN 978-961-01-5309-2
Naslov izvirnika Why we sleep
Leto izdaje izvirnika 2017
Prevod Mojca Vodušek
Urejanje Mitja Pucer

Tehnične lastnosti
trda vezava
21 x 14,5 cm
680 g
431 strani
Tip knjige
priročnik
Kategorije
šport in zdravje > zdravo življenje in alternativna medicina
psihologija in psihiatrija

Založnik o knjigi

Ob vsem družbenem in tehnološkem napredku smo še v 21. stoletju le za spoznanje bliže odgovoru na vprašanje, ki človeka muči že vso zgodovino: čemu spimo in za kaj natanko je spanje dobro?
Nanj razumljivo in poučno odgovarja vodilni svetovni strokovnjak za raziskave spanja dr. Matthew Walker, profesor nevroznanosti in psihologije v Berkeleyju, direktor laboratorija za spanje ter nekdanji profesor psihiatrije na Harvardski univerzi. Ustrezen in dovolj dolg spanec blagodejno vpliva na vse vidike življenja: zdravje in počutje, dober spomin in učenje, ustvarjalnost, dolgoživost, odpornost in moč, imunski sistem, vzdrževanje telesne teže ter prebavo in spolne funkcije. Predvsem pa dokazano zavira ali celo preprečuje najpogostejše tegobe sodobnega časa: srčno-žilna in avtoimunska obolenja, sladkorno bolezen, raka, infarkt in možgansko kap, kronično depresijo, Alzheimerjevo bolezen ter demenco.

Posebej zanimiv je pojav sanj, izmerjen s sodobnimi napravami in razčlenjen z vrhunskimi metodami: zakaj in o čem sanjamo, kaj se ponoči dogaja v našem umu in ali interpretacije slavnih psihoanalitikov, kot je Sigmund Freud, sploh še kaj ustrezno pojasnijo?

o knjigi v medijih:

»Znanstveniki so odkrili revolucionarno novo zdravilo, ki podaljša življenje, krepi spomin in ustvarjalnost, nas naredi privlačnejše in zmanjša željo po hrani. Varuje pred rakom in demenco, odganja prehlad in gripo, znižuje tveganje za srčni napad in kap, da sladkorne bolezni niti ne omenjamo. Po njem se boste počutili tudi srečnejši, manj depresivni in manj tesnobni. Vas zanima?
Opis ne govori o kakšni čudežni novi tinkturi ali vsemogočni tableti. Govori o spanju. Takšnem dobrem, globokem in mirnem spanju. Ki traja celo noč, približno osem ur, brez prekinitev in drugih motenj. Da bi bili vsako noč deležni kar največjega odmerka tega odličnega zdravila, se držite naslednjih nasvetov iz knjige Zakaj spimo, dr. Matthewa Walkerja, profesorja nevroznanosti in psihologije z Berkeleyja.«
Prispevek si lahko v celoti preberete v Dobrih zgodbah.

Recenzija Bukla

Walker je eden od vodilnih svetovnih strokovnjakov za raziskovanje spanja, nekdanji psihiater na Harvardu, sedaj pa že kar dolgo profesor nevroznanosti in psihologije na Berkeleyju. Preučevanju spanja je posvetil zadnji dve desetletji strokovnega življenja, svoje izsledke pa je končno objavil v knjigi, pri kateri gre za zavzeto napisano in natančno ter celovito zastavljeno poljudnoznanstveno delo, ki potegne skupaj vsa dosedanja dognanja o enem največjih paradoksov naših življenj: dejstvu, da moramo približ­no tretjino dneva dobro prespati, če želimo preostali dve tretjini kar se da dobro funkcionirati. Walker v svoji knjigi opozarja na mnoge ugotovitve v zvezi s spanjem. Denimo to, da tako rano vstajanje otrok in zgodnje začenjanje s šolskimi obveznostmi, kot smo mu priča v sedanjem času, še zdaleč ni zdravo. Ob odraščanju, ki je ključno tudi za dokončno nevronsko formiranje mladih možganov, se adolescenti po njegovem, poleg preostalega, v tem smislu soočajo z dvema pomembnima izzivoma. Prvi je sprememba v njihovem cirkadianem, torej dnevno-nočnem življenjskem ritmu, drugi pa je nič drugega kot ravno zgodnji začetek pouka. Slednje ima Walker za enega bolj škodljivih, celo najnevarnejših dejstev običajnega življenja sodobne mladine. Po Walkerjevem mnenju zaradi slabe ozaveščenosti marsikdo med nami ne ve, kako čudežno zdravilo je v resnici spanje. Spanje je namreč po njegovem t. i. univerzalen zdravilec in rešitev za večino telesnih ali duševnih tegob. Pomanjkanje spanja med drugim po njegovem namreč povzroča težave srčno-žilnega sistema in viša krvni pritisk, spodbuja sladkorno bolezen in rejenje, zmanjšuje reproduktivno funkcijo, slabi imunski sistem, vpliva na DNK ter dejavnosti in izpis genov ter napada celo telesno zgradbo genskega materiala. Najbolj pa seveda vpliva na našo kognicijo, kar je še posebej očitno v kombinaciji z uživanjem alkohola. To se odraža pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo v poznih nočnih in zgodnjih jutranjih urah: če ste neprespani in še pod vplivom alkohola, je, kot kaže ena od študij, kar tridesetkrat bolj verjetno, da zapeljete s ceste kot pri običajnem vozniku. V Ameriki število prometnih nesreč zaradi zaspanosti za volanom presega skupno število tistih, ki se zgodijo zaradi alkohola in mamil. »Nekoč sem rad govoril,« pravi Walker po dveh desetletjih preučevanja spanja, »da je spanje ob prehrani in telesni vadbi tretji steber zdravja.« Sedaj je spremenil svoje mnenje. Spanje po njegovem ni le steber, temveč temelj, na katerem stojita druga dva stebra. Če odstranimo to podlago ali jo le malo oslabimo, bosta po njegovem skrbno prehranjevanje in telesna vadba postala tako rekoč neučinkovita. Priporočam!

Samo Rugelj, Bukla 146

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...