Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 25 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Strategije motiviranja za branje

Z izkušnjami slovenskih motivatork in motivatorjev
Montserrat Sarto
Strategije motiviranja za branje
35,00 € 35,00 € Prihrani 0,00 €
Za pridobitev Buklinega bonusa v vrednosti 1,05 € se prijavite ali registrirajte
Na zalogi, rok dobave 1-3 delovne dni Brezplačna poštnina

Povej naprej

Založba Malinc
Leto izdaje 2015
ISBN 978-961-6886-15-4
Naslov izvirnika Animación a la lectura con nuevas estrategias
Leto izdaje izvirnika 1998
Prevod Barbara Pregelj

Tehnične lastnosti
mehka vezava
25,5 x 19 cm
610 g
241 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije

Založnik o knjigi

Strategije, ki jih je s sodelavci zasnovala Montserrat Sarto temeljijo na kognitivno – konstruktivističnih spoznanjih. So aktivnosti, zasnovane za delo z literarnimi besedili, ki dolgoročno vodijo k izboljšanju bralne zmožnosti. Za doseganje tega cilja so ključni predvsem motivacija,vzgoja in uporaba igre. Motivacija je eden ključnih pojmov učenja,tudi učenja branja. M. Sarto jo razume kot vzpostavljanje čustvene in intelektualne vezi s konkretno knjigo ter spodbujanje dolgotrajnega pozitivnega odnosa do knjig.

Motiviranje za branje ni enako promociji branja, ki je širši spekter aktivnosti, povezanih s knjigo in ostaja bolj na površini. Pri izvedbi strategije je ključna uporaba igre, ki ima pri bralnomotivacijskih strategijah dvojno vlogo: po eni strani je močan motivacijski faktor, po drugi strani pa udeležencu daje tiso avtonomnost, ki jo potrebuje, da lahko sam eksperimentira s sestavljanjem pomenov prebranega literarnega besedila.

M. Sarto še posebej izpostavi pomen izobraževanja in avalvacije ob koncu izvedbe posamezne strategije, ki naj bi bila čimbolj iskrena in usmerjena v izboljšanje izvedbe. S tem se potrjuje, da je izvedba strategij za udeležence sicer igriva, a hkrati zelo poglobljena, in da predpostavlja premišljeno in vnaprej pripravljeno mediatorsko delovanje, ki ga opravijo motivatorji.

Recenzija Bukla

Normalno je, da se z branjem načrtno ukvarja celoten komunikacijski krog knjige, tako avtorji, založbe, distributerji, knjigarnarji in knjižničarji, saj branje v resnici zadeva zelo široko družbo. Kaj pa nam glede bralnih spodbud svetuje Maria Montserrat Sarto Canet (1919-2009), španska pionirka motiviranja za branje? Njeno delo odlikuje preprostost uporabljenih strategij, predvsem z uporabo igre, motivacije in vzgoje. Za bralno motivacijo pravi je treba »vzpostaviti čustveno in intelektualno vez s konkretno knjigo, ter spodbujati dolgotrajen pozitiven odnos do knjig.« Pri tem na misli le na površinske izkušnje s knjigami, ampak se osredotoča na »spodbujanje uživanja v branju, spodbujanje neposrednega stika s celotnim literarnim besedilom, polnočutno zaznavanje in doživljanje oblikovnih posebnosti besedil, spodbujanje komunikacije z besedilom in vzpostavljanje okolja, ki omogoča pozitivno izkušnjo z literarnim besedilom.« Posamezne strategije, skupaj jih je 75, so predstavljene izrazito praktično, tako za pripravo, kot izvedbo. Razdeljene so glede na starost bralcev (od predšolskega obdobja do srednješolcev), na literarno vrsto (proza, poezija) in glede na zahtevnost izvedbe. Velik poudarek daje dobro izobraženim in pripravljenim mentoricam in mentorjem, ki so ključni pri izbiri ustreznih besedil in poznajo bralne zmožnosti svojih bralcev. Priročnik je lepo dopolnjen tudi z izkušnjami slovenskih motivatork in motivatorjev branja.

Renate Rugelj, Bukla 115

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...