Založba | Mladinska knjiga |
Leto izdaje | 2012 |
ISBN | 978-961-01-1870-1 |
Naslov izvirnika | Bildatlas Pilgerstätten und heilige Orte |
Leto izdaje izvirnika | 2009 |
Prevod | Boris Bajželj |
Urejanje | Andreja Peček |
trda vezava
30,5 x 22,5 cm
1.660 g
304 strani
Tip knjige
vodnik
Kategorije
turizem in vodniki
religija
Založnik o knjigi
Napeto potovanje h koreninam verovanja, ki prevzame tudi neverujoče.
Koga in kaj so častili ljudje v zgodovini, od propadlih civilizacij prazgodovine in antike prek staroameriških ljudstev pa do petih velikih svetovnih religij – vse to opisuje ta knjiga, bogato opremljena s številnimi barvnimi fotografijami, preglednimi zemljevidi in izčrpnim besedilom, ki razkrije enkraten pogled na mistične in duhovne kraje našega sveta.
Poleg kratkega orisa izvora in zgodovine velikih kultov in religij so v besedi in sliki predstavljene najpomembnejše sakralne stavbe in svetišča – od Stonehengea do Zida objokovanja, od Rima in Meke do Machu Picchuja. Velika dela nam šele takrat, ko jih vidimo od blizu, vsaj malo dajo začutiti to, kar je navdihovalo graditelje, kamnoseke, kiparje in slikarje. Ni je reči, za katero bi ljudje porabili toliko umetniške in pesniške energije kot ravno za spomenike, ki so jih postavili svojim bogovom.
Predgovor
Pogovor z nečim nevidnim, abstraktnim, radikalno tujim božjim naj bi bila bolj zadeva razmišljajočih teologov. Večina ljudi pa za svoje verovanje potrebuje kaj bolj oprijemljivega, pa naj bo to relikvija, podobica, žrtvenik, sveta jama, oltar, svetišče ali božji hram. Pri tem tudi prepoved slik v marsikateri veroizpovedi ni mogla ničesar spremeniti, kar dokazuje tudi intenzivno romarstvo v islamu. Vsakega muslimana vleče v Meko, kjer se je začelo prerokovo oznanjevanje. Še več: obvezno je, da vsaj enkrat v življenju usmeri korak v sveto mesto in da moli obrnjen v njegovo smer. Tako stroga navodila so v drugih verstvih bolj redka, zato pa vsa poznajo posvečene kraje, katerih obisk prinaša zasluge ali pa odrešitev. Tam se ljudje počutijo še posebej blizu bogu in upajo, da se bo njihova vera okrepila oziroma da jim bo bog pomagal v stiski.
Število takšnih krajev, primernih za čaščenje in meditacijo, bi bilo komaj mogoče ugotoviti že za eno samo verstvo. Če pa mislimo na ves svet, lahko mirno zatrdimo, da se jih ne da prešteti. Tudi ta slikovni atlas ne more opisati vseh. Očitek, da smo izpustili kaj bistvenega, je treba torej vzeti v zakup; tisti romarski kraji in svetišča, ki so na koncu prišli v poštev, pa so dokaj izčrpno opisani v besedi in sliki,. Tako se je navidezna šibkost prelevila v veliko prednost: šele od blizu videna velika dela sakralne umetnosti dobijo veljavo in je mogoče vsaj malo začutiti to, kar je navdihovalo graditelje, kamnoseke, kiparje in slikarje. Ni je reči, v katero bi ljudje vtaknili toliko umetniške in pesniške energije, kot ravno v spomenike, ki so jih postavili svojemu verovanju.
Predstavili smo jih po velikih civilizacijskih krogih, začenši s prazgodovinskimi postavitvami velikih kamnov. Za njimi pridejo pričevanja iz starega Egipta, Mezopotamije in grško-rimske antike. Šele zatem se predstavitev posveti današnjim svetovnim veram, pri čemer sta Jutrovo in zahodni svet v kronološkem zaporedju prizorišči za razmah judovstva ter njegovih mlajših bratov, krščanstva in islama. Takoj nato pa se pogled usmeri na Srednji in Daljni vzhod, domovino hinduizma in budizma. Krog se sklene s staroameriškimi civilizacijami, ko se spet poglobimo v preteklost, katere verski spomeniki nas prevzamejo že zaradi časovne oddaljenosti.
Recenzija Bukla
Svetišča in romarski kraji so eden od gradnikov človeške civilizacije in kot taki so svojo pomembnost ohranili do današnjih dni. Pričujoči slikovni atlas, ki je bil izvirno napisan v nemščini, tako pri svoji razporeditvi na eni strani upošteva zgodovinsko, po drugi strani pa religiozno razdelitev. Vsako poglavje se tako najprej začne s preglednim zemljevidom, kjer so označeni kraji, ki so v nadaljevanju opisani v vezanem besedilu ter predstavljeni s (vsega skupaj več kot štiristo) slikami in fotografijami. Monografija se začne s pogledom v prazgodovino in starejšo zgodovino (evropski megaliti), nadaljuje z Egiptom in starim Orientom (staroegipčansko božje kraljestvo ob reki Nil in svet bogov v Mezopotamiji), potem pa prek klasične antike (Rim in Grčija) pride do krščanstva (posamezni deli Evrope, sveta dežela, Mala Azija in čezmorske dežele), islama (med Meko in Marokom in šiitski severozahod), hinduizma (indijska podcelina) in budizma (različni konci Azije, od celinske do Japonske do Indonezije). Knjiga se sklene s staroameriškimi civilizacijami ter njihovo umestitvijo v Srednjo in Južno Ameriko. Delo, ki različna človeška verovanja prikaže v novi luči.
Samo Rugelj, Bukla 76
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.