Založba | Slovenska kinoteka, UMco |
Zbirka | Filmski priročniki in posebne izdaje |
Leto izdaje | 2012 |
ISBN | 978-961-6803-38-0 |
Naslov izvirnika | Narration in the Fiction Film |
Leto izdaje izvirnika | 1985 |
Prevod | Slavica Jesenovec Petrović, Borut Petrović Jesenovec, Zdenko Vrdlovec |
mehka vezava
23 x 19 cm
900 g
447 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco
Založnik o knjigi
Večina filmov pripoveduje zgodbe, vendar to počnejo na različne načine in pri tem uporabljajo različna sredstva. Pripoved v igranem filmu obravnava vprašanje naracije v filmski umetnosti z dveh vidikov, teoretskega in zgodovinskega. Potem ko pokaže posebnosti različnih teorij, Bordwell ponudi svoj pristop, ki preučuje tudi psihologijo filmske percepcije, način dojemanja filmske pripovedi ter gradnjo filmskega časa in prostora v funkciji pripovedi. Teoretsko in zgodovinsko pa je še posebej relevantna Bordwellova izčrpna in natančno razdelana tipologija filmskih pripovedi v okviru dveh velikih kategorij - "klasične" in "moderne" naracije, kjer avtor kot primere uporabi znane filme od Hitchcockovega Dvoriščnega okna do Bressonovega Žeparja. Pripoved v igranem filmu je eno temeljnih del sodobne filmske literature, ki je napisano v nezapletenem, toda pretehtanem jeziku, spodbudno in koristno pa je tako za preučevanje in razmišljanje o filmu kot tudi za njegovo ustvarjanje.
Recenzija Bukla
Pri založbi UMco je izšlo kar nekaj del, ki se ukvarjajo s filmsko naracijo, najsi gre za scenarije, objavljene v knjigah (Zadnja večerja, Kruh in mleko, Petelinji zajtrk), za kultno McKeejevo Zgodbo ali za obsežni poglavji Zgodba ter Pisanje v Giannettijevem pregledu filmske umetnosti Razumeti film. Zdaj je izšla še zahtevna in natančna Pripoved v igranem filmu, ki jo je soavtor Svetovne zgodovine filma David Bordwell napisal pred več kot petindvajsetimi leti. Časovni odmik prinaša reference iz filmskih klasik (Dvoriščno okno, Oklepnica Potemkin, Žepar itd.), ki so današnjemu poznavalcu filma nekoliko odmaknjene, kljub temu pa predstavljajo temelje, od katerih se osnovno podajanje filmske snovi do danes ni kaj dosti odmaknilo. Bordwell se sprva razgleda po različnih naracijskih teorijah, že v drugem poglavju pa oriše ključni odnos med fabulo, sižejem in stilom, pri čemer fabula pomeni osrednji potek in zaplet zgodbe, siže pa celokupno dogajanje v filmu, ki fabulo podpira in nakazuje. Ta ločitev je nujna za razumevanje vseh nadaljnjih poglavij, v katerih primerja filmske forme in moduse naracije.
Žiga Valetič, Bukla 77
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
-10% Zadnja večerja Scenarij za celovečerni igrani film 6,49 € 7,21 € Prihrani 0,72 € Dodaj v košarico
-
-10% Kruh in mleko Scenarij za celovečerni igrani film 6,49 € 7,21 € Prihrani 0,72 € Dodaj v košarico
-
-10% Zadnji film 2.0 Vzpon in propad novega Hollywooda: Razširjena, dopolnjena, revidirana in obogatena izdaja 33,21 € 36,90 € Prihrani 3,69 € Dodaj v košarico
-
-10% Evropski film Večno nihanje med umetnostjo, zabavo in poslom 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
-
-10% Digitalna filmska revolucija Kako je internet za vselej spremenil filmsko produkcijo in distribucijo 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
-10% Ta veči bukvice od holivudarskih zguncarij Abecečedno urejeno kritično razloženje vsebinske godlje postane mineštre repete porcij prežvečenih štorij po vekovečnih receptih holivudarske filmske pocarije 12,17 € 13,52 € Prihrani 1,35 € Dodaj v košarico
-
-10% Filmografija slovenskih celovečernih filmov 1931–2010/Filmography of Slovenian Feature Films 1931–2010 44,91 € 49,90 € Prihrani 4,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Wagner in film Rojstvo filmske glasbe iz duha Wagnerjevih idej 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico