Reprezentacija žensk v akcijskih filmih
Pija SvetecZaložba | Kulturni center Maribor |
Zbirka | Frontier. Teorija |
Leto izdaje | 2017 |
ISBN | 978-961-7030-21-1 |
Leto izdaje izvirnika | 2017 |
Urejanje | Dušan Hedl |
mehka vezava
23 x 15,5 cm
220 g
123 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
družbene vede > etnologija in antropologija
družbene vede > sociologija
Založnik o knjigi
Filmi ponujajo neko "naravno" podobo ženskosti in moškosti, s čimer naturalizirajo ženske in moške spolne vloge v določeni kulturi. Zaradi velike priljubljenosti in širokega kroga gledalcev ni vseeno, kakšne podobe konstruirajo, saj vplivajo na to, kako ženske in moške dojemamo v resničnem svetu. Avtorica se je osredotočila na akcijske filme, saj akcija velja za enega najbolj priljubljenih žanrov - zgovoren je že podatek, da je med prvimi desetimi filmi z največjim svetovnim zaslužkom, kar sedem akcijskih filmov.
V delu so zbrani najbolj uspešni akcijski filmi iz leta 2013 (Iron man 3, Igre lakote: Kruto maščevanje, Hitri in drzni 6), leta 2014 (Transformerji: Doba izumrtja, Varuhi galaksije, Zlohotnica) in leta 2015 (Vopjna zvezd: Sila se prebuja, Jurski svet, Hitri in drzni 7).
Recenzija Bukla
Kot pove že naslov monografije, avtorica skozi filme, kot so Iron Man 3, Igre lakote, Hitri in drzni 6, Vojna zvezd … preverja položaj ženske. Tudi prek številčnih podatkov, med drugimi uporabi osnovno testiranje, tako imenovani Bechdelov test (po Alison Bechdel), prvič uporabljen davnega leta 1985. Preprost je in pravi: ali sta v filmu vsaj dve ženski, ali govorita med sabo in ali govorita o čem drugem kot o moških? Preden skozi konkretne novejše akcijske filme poda ugotovitve, prehodi pot teorije in zgodovine feminizma. Od očetov strukturalizma do poststrukturalistov. Od zgodnjih začetnih feminističnih teorij do 80 let minulega stoletja, ko pridejo v poštev tudi druge, ne samo bele ženske. Vešče se sprehodi prek stereotipov, mitov o lepoti, enodimenzionalnosti žensk v medijih nekoč (no, tudi danes), vamp žensk, femme fatal, žensk kot seksualnega objekta ter delavk in kapitalističnih gospodinj. Oplazi čas, ko so ženske postajale junakinje in očetovstvo zabavno … Ženske junakinje se najprej pojavijo v stripih, potem na televizijskih ekranih in šele potem v filmih. Po letu 2000 je več močnih, izobraženih in lepih žensk v akcijskih filmih, nastopijo tudi boljši časi za junakinje in reševalke, tudi moških. No, razen v Bondovih filmih, tam so ženske v glavnem lepe. Če niso glavne junakinje, klišejem ne uidejo. Seveda gre počasi na bolje, četudi so resnične filmske junakinje še vedno v glavnem manj plačane od moških.
Jedrt Jež Furlan, Bukla 144
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- -10% Evropski film Večno nihanje med umetnostjo, zabavo in poslom 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
- -10% Kako pri filmu govori denar Strateško povezovanje neodvisnih filmskih distributerjev 15,21 € 16,90 € Prihrani 1,69 € Dodaj v košarico
- -10% Zelo za Najboljši filmi XXI. stoletja po izboru dolgoletnega filmskega kritika 22,50 € 25,00 € Prihrani 2,50 € Dodaj v košarico
- -10% Stari, kje je film Zgodba o korejskem filmskem čudežu 14,64 € 16,27 € Prihrani 1,63 € Dodaj v košarico
- -10% Spider-man ali stripovski junaki na filmskem platnu 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico
- -10% Trier o von Trierju Intervjuji z Larsom von Trierjem 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- -10% Poslušajmo filme Filmska glasba skozi zgodovino in uho 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
- -10% Slovenski film 2.0 Kritična enciklopedija slovenskega celovečernega filma 1991–2016 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico