Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Reprezentacija žensk v akcijskih filmih

Pija Svetec
Reprezentacija žensk v akcijskih filmih

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Kulturni center Maribor
Zbirka Frontier. Teorija
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-7030-21-1
Leto izdaje izvirnika 2017
Urejanje Dušan Hedl

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23 x 15,5 cm
220 g
123 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
družbene vede > etnologija in antropologija
družbene vede > sociologija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Filmi ponujajo neko "naravno" podobo ženskosti in moškosti, s čimer naturalizirajo ženske in moške spolne vloge v določeni kulturi. Zaradi velike priljubljenosti in širokega kroga gledalcev ni vseeno, kakšne podobe konstruirajo, saj vplivajo na to, kako ženske in moške dojemamo v resničnem svetu. Avtorica se je osredotočila na akcijske filme, saj akcija velja za enega najbolj priljubljenih žanrov - zgovoren je že podatek, da je med prvimi desetimi filmi z največjim svetovnim zaslužkom, kar sedem akcijskih filmov.

V delu so zbrani najbolj uspešni akcijski filmi iz leta 2013 (Iron man 3, Igre lakote: Kruto maščevanje, Hitri in drzni 6), leta 2014 (Transformerji: Doba izumrtja, Varuhi galaksije, Zlohotnica) in leta 2015 (Vopjna zvezd: Sila se prebuja, Jurski svet, Hitri in drzni 7).

Recenzija Bukla

Kot pove že naslov monografije, avtorica skozi filme, kot so Iron Man 3, Igre lakote, Hitri in drzni 6, Vojna zvezd … preverja položaj ženske. Tudi prek številčnih podatkov, med drugimi uporabi osnovno tes­tiranje, tako imenovani Bechdelov test (po Alison Bechdel), prvič uporabljen davnega leta 1985. Preprost je in pravi: ali sta v filmu vsaj dve ženski, ali govorita med sabo in ali govorita o čem drugem kot o moških? Preden skozi konkretne novejše akcijske filme poda ugotovitve, prehodi pot teorije in zgodovine feminizma. Od očetov strukturalizma do poststrukturalistov. Od zgodnjih začetnih feminističnih teorij do 80 let minulega stoletja, ko pridejo v poštev tudi druge, ne samo bele ženske. Vešče se sprehodi prek stereotipov, mitov o lepoti, enodimenzionalnosti žensk v medijih nekoč (no, tudi danes), vamp žensk, femme fatal, žensk kot seksualnega objekta ter delavk in kapitalističnih gospodinj. Oplazi čas, ko so ženske postajale junakinje in očetovstvo zabavno … Ženske junakinje se najprej pojavijo v stripih, potem na televizijskih ekranih in šele potem v filmih. Po letu 2000 je več močnih, izobraženih in lepih žensk v akcijskih filmih, nastopijo tudi boljši časi za junakinje in reševalke, tudi moških. No, razen v Bondovih filmih, tam so ženske v glavnem lepe. Če niso glavne junakinje, klišejem ne uidejo. Seveda gre počasi na bolje, četudi so resnične filmske junakinje še vedno v glavnem manj plačane od moških.

Jedrt Jež Furlan, Bukla 144

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...