Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 29 €
041 670 666(vsak delavnik 9h-16h)
0

Zgodba

Substanca, struktura, stil in načela scenarističnega pisanja
Robert McKee
Zgodba
33,80 €

Ta knjiga pri nas ni v prodaji!


Naša spletna stran je namreč tudi informativne narave, podobno kot revija Bukla. Za več informacij o knjigi se obrnite direktno na založbo, ki je knjigo izdala (navedena na levi).

Povej naprej

Založba UMco
Zbirka Filmski priročniki in posebne izdaje
Leto izdaje 2008
ISBN 978-961-6445-86-3
Naslov izvirnika Story
Podnaslov izvirnika Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting
Leto izdaje izvirnika 1997
Prevod Jure Potokar
Urejanje Samo Rugelj

Tehnične lastnosti
trda vezava
23,5 x 15,5 cm
840 g
453 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco

Recenzija Bukla

Šest desetletij let po filmu Na svoji zemlji pa smo v slovenščino dobili tudi prvi celovit scenaristični priročnik. Sicer ne moremo reči, da je bila do sedaj na tem področju v našem jeziku povsem bela lisa. Pred leti je bila že prevedena precej teoretična in praktično večinoma neuporabna knjiga Napisati scenarij Michela Chiona, v okviru Mazzinijeve knjige Danes na sporedu: dva priročnika in trije scenariji pa sta bila poleg njegovih treh scenarijev za celovečerne filme objavljena tudi kratka priročnika za pisanje scenarijev. Nekaj tovrstno obarvanih knjig je izdalo tudi scenaristično društvo Pokaži jezik, med njimi velja izpostaviti Scenaristovo vadnico in Mavrično znamenje. Pisanja so se lahko zainteresirani učili tudi ob študiju zbornika Šola kreativnega pisanja, ki je v začetku devetdesetih prinesel raznovrstno, a fragmentarno pisanje na temo pisnega ustvarjanja. A vendar gre pri Zgodbi za nekaj povsem drugega, saj je pred nami obsežno in poglobljeno delo ne samo o specifičnem žanru pisanja, kakršnega predstavlja filmski scenarij, temveč o principu zgodbe, te temeljne podstati katere koli pripovedi. Knjiga nas torej popelje v drobovje strukture zgodbe, sicer s poudarkom na filmskem mediju, a z razkrivanjem zakonitosti, ki veljajo za vse literarne, pa tudi uprizoritvene umetnosti. Ob tem gradi tako na citatih iz Aristotelove Poetike in hkrati nadrobno analizira filme, ki se ponašajo s filigransko izdelanimi liki, kakršna sta, denimo, Casablanca in Kitajska četrt. McKee je sicer bolj kot scenarist realiziranih celovečercev znan kot guru scenarističnih seminarjev, o kakovosti njegovih predavanj (in priročnika) pa nekaj povesta tako dolg spisek filmov, ki so jih posneli njegovi slušatelji, kot tudi dejstvo, da gre za edini scenaristični priročnik, ki so ga prevedli tudi Francozi (kljub poudarjanju logične vzročno-posledične forme scenarija iz klasičnega Hollywooda McKee ne zavrača odprte, asociativne in nelinerarne, torej »evropske« strukture scenarija). Knjiga, po kateri v slovenski filmski scenaristiki nič več ne bo tako, kot je bilo.

Samo Rugelj

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...