Založba | UMco |
Zbirka | Filmski priročniki in posebne izdaje |
Leto izdaje | 2008 |
ISBN | 978-961-6445-86-3 |
Naslov izvirnika | Story |
Podnaslov izvirnika | Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting |
Leto izdaje izvirnika | 1997 |
Prevod | Jure Potokar |
Urejanje | Samo Rugelj |
trda vezava
23,5 x 15,5 cm
840 g
453 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
knjige umco
Recenzija Bukla
Šest desetletij let po filmu Na svoji zemlji pa smo v slovenščino dobili tudi prvi celovit scenaristični priročnik. Sicer ne moremo reči, da je bila do sedaj na tem področju v našem jeziku povsem bela lisa. Pred leti je bila že prevedena precej teoretična in praktično večinoma neuporabna knjiga Napisati scenarij Michela Chiona, v okviru Mazzinijeve knjige Danes na sporedu: dva priročnika in trije scenariji pa sta bila poleg njegovih treh scenarijev za celovečerne filme objavljena tudi kratka priročnika za pisanje scenarijev. Nekaj tovrstno obarvanih knjig je izdalo tudi scenaristično društvo Pokaži jezik, med njimi velja izpostaviti Scenaristovo vadnico in Mavrično znamenje. Pisanja so se lahko zainteresirani učili tudi ob študiju zbornika Šola kreativnega pisanja, ki je v začetku devetdesetih prinesel raznovrstno, a fragmentarno pisanje na temo pisnega ustvarjanja. A vendar gre pri Zgodbi za nekaj povsem drugega, saj je pred nami obsežno in poglobljeno delo ne samo o specifičnem žanru pisanja, kakršnega predstavlja filmski scenarij, temveč o principu zgodbe, te temeljne podstati katere koli pripovedi. Knjiga nas torej popelje v drobovje strukture zgodbe, sicer s poudarkom na filmskem mediju, a z razkrivanjem zakonitosti, ki veljajo za vse literarne, pa tudi uprizoritvene umetnosti. Ob tem gradi tako na citatih iz Aristotelove Poetike in hkrati nadrobno analizira filme, ki se ponašajo s filigransko izdelanimi liki, kakršna sta, denimo, Casablanca in Kitajska četrt. McKee je sicer bolj kot scenarist realiziranih celovečercev znan kot guru scenarističnih seminarjev, o kakovosti njegovih predavanj (in priročnika) pa nekaj povesta tako dolg spisek filmov, ki so jih posneli njegovi slušatelji, kot tudi dejstvo, da gre za edini scenaristični priročnik, ki so ga prevedli tudi Francozi (kljub poudarjanju logične vzročno-posledične forme scenarija iz klasičnega Hollywooda McKee ne zavrača odprte, asociativne in nelinerarne, torej »evropske« strukture scenarija). Knjiga, po kateri v slovenski filmski scenaristiki nič več ne bo tako, kot je bilo.
Samo Rugelj
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
-10% Filmski almanah 2017 Trumpiranje najboljših let našega življenja 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Poslušajmo filme Filmska glasba skozi čas, ki se je prerasel 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Filmski Almanah 2006 Šifra najboljših let našega življenja 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Filmski almanah 2014 Rast najboljših let našega življenja 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico
-
-10% Amélie ali Zgodba o zadnjem desetletju evropskega filma 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico
-
-10% Pedro Almodovar O ženski, ljubezni in pasijonu 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
-
-10% Digitalna filmska revolucija Kako je internet za vselej spremenil filmsko produkcijo in distribucijo 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
-
-10% Filmski almanah 2016 Napad najboljših let našega življenja 17,91 € 19,90 € Prihrani 1,99 € Dodaj v košarico