Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Hočem postati pevka

Portret koncertne pevke, altistke Marije Bitenc Samec
Tina Bohak
Hočem postati pevka

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Celjska Mohorjeva družba, Celjska Mohorjeva družba, RTV Slovenija
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-278-372-3
Leto izdaje izvirnika 2018
Prevod Aljoša Vrščaj

Tehnične lastnosti
trda vezava
24 x 24 cm
910 g
196 strani
Tip knjige
biografija
Kategorije
zgodovina > kulturna zgodovina
biografije in spomini
umetnost > glasba

Povej naprej

Založnik o knjigi

Altistko Marijo Bitenc Samec (1932) uvrščamo med najizrazitejše koncertne poustvarjalke 2. pol. 20. stoletja. Poleg solistične kariere je bila zelo dejavna kot komorna glasbenica, v 80. letih je aktivno delovala tudi kot družbenokulturna delavka. Njen koncertni repertoar je obsegal baročne in operne arije, kantate, samospeve slovenskih in tujih skladateljev … Pričujoča monografija predstavlja portret Marije Bitenc Samec ter njen pomen za zgodovino slovenske koncertne glasbene poustvarjalnosti.

Kot cenjena umetnica je med drugim praizvedla samo speve dr. Danila Švare, Lucijana Marije Škerjanca, Alojza Srebotnjaka, Zvonimirja Cigliča in drugih. Koncertirala je po nekdanji Jugoslaviji, Avstriji, Italiji in Belgiji, na radiu in televiziji pa je razen v navedenih deželah nastopala še v Zahodni Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji. Leta 1990 je kot pobudnica in organizatorka izpeljala postavitev spo menika njenemu profesorju Juliju Betettu pred ljubljansko Opero.
Vsebinsko je delo razdeljeno na tri poglavja s podpoglavji, v katerih se avtorica osredotoča na življenjsko in umetniško pot Marije Bitenc Samec, njen koncertni repertoar ter radijska in televizijska snemanja. Prvo poglavje skuša celovito zajeti umetničino življenje z vsemi pomembnimi prelomnicami in uspehi, ki so zaznamovali njeno zasebno pot in koncertno kariero. V drugem delu posebno pozor nost namenja podrobni in sistematični predstavitvi kon certnega repertoarja ter študiju samospevov in odnosu do koncertnega poustvarjanja. Tretje poglavje v posameznih segmentih osvetli radijska in televizijska snemanja ter arhivske posnetke, ohranjene v fonoteki RTV Slovenije, prav tako so predstavljeni posnetki, ki so ohranjeni na nosilcih zvoka. V sklepnem poglavju avtorica strne po membnejše ugotovitve iz umetničinega delovanja in njen pomen za slovensko glasbeno kulturo.
Delo je nastalo na podlagi dokumentov in drugih virov, ohranjenih v zasebnem arhivu Marije Bitenc Samec, ter na podlagi pričevanj in spominov umetnice. Zasebni arhiv je skozi tridesetletno umetniško kariero sistematično dopolnjeval njen mož, arhitekt Dušan Samec, in je služil kot temeljni fond raziska ve. Pomemben segment virov, ki so omogočali širši pogled v recepcijo pevkinega delovanja na glasbenih odrih, pa predstavljajo objavljene kritike, ki so povzete po objavah v izvirnikih.Besedilo je opremljeno s fotografijami, ki so pomembno zaznamovale Marijo Bitenc Samec, tako za sebno kot tudi profesionalno, kar naj bi pripomoglo k slikovitejši predstavi in bolj zaokroženi celoti njenega življenja. Zaradi preglednosti in boljše berljivosti besedila so opombe s podrobnimi citati virov in uporabljene literature navedene na koncu. Dodano je imensko kazalo, v katerega so uvrščene vse pomembnejše glasbene in druge osebnosti, omenjene v glavnem besedilu, povednost besedila pa naj bi dopolnile tudi priloge.

O avtorici
Dr. Tina Bohak je svoje raziskovalno delo začela v okviru dodiplomskega študija glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ki ga je z odliko in posebno pohvalo (Diploma summa cum laude) zaključila junija 2009. Leta 2012 je na taisti ustanovi zaključila še študij solopetja ter septembra 2013 uspešno zagovorila doktorsko disertacijo z naslovom Pevska šola Julija Betetta. Raziskovalno se ukvarja z zgodovino operne in koncertne poustvarjalnosti ter z uvajanjem IKT tehnologije v pedagoške študij ske programe. Zaposlena je kot asistentka na Akademiji za glasbo v Ljubljani na Oddelku za glasbeno pedagogiko in sodeluje v raziskovalnem projektu Univerze v Ljubljani. Je avtorica znanstvenih in stro kovnih člankov ter monografije Julij Betetto (1885– 1963) – nestor opernih in koncertnih pevcev (2015). Deluje tudi kot mezzosopranistka ter korepetitorka otroških in mladinskih pevskih zborov.

Recenzija Bukla

»Vztrajala sem od 7. do 85. leta in srečna sem, da sem izbrala ta poklic.« Marija Bitenc Samec je pevka, altistka, njen koncertni repertoar je obsegal več kot sto štirideset del, med njimi baročne arije, samospeve, različne operne arije, operne vloge in partizanske pesmi. »Knjiga je tako dragocen dokument kariere ene najbolj uspešnih koncertnih pevk, kar smo ji imeli,« je zapisal dr. Primož Kurent. Razdeljena je na več poglavij, ki nudijo vpogled v pevkino življenje in zasebno pot, še posebej natančno pa je zabeležen mednarodni koncertni repertoar, študije samospevov ter kronologija radijskih in televizijskih snemanj (tudi za BBC). Njen žametni alt je prihajal do izraza predvsem pri skladbah starih mojstrov in klasikov. Bila je izredno dejavna tudi zunaj koncertnih odrov, opravljala je pomembno delo v Sindikatu samostojnih kulturnih delavcev Slovenije in Združenju samostojnih kulturnih delavcev Slovenije. Z možem Dušanom Samcem, arhitektom, sta izdajala Informator, glasilo Združenja samostojnih kulturnih delavcev, bila je tudi političarka, članica Kulturne skupnosti. Lepo oblikovani knjigi, ki je zapisana kot trajen spomin, je priložena tudi zgoščenka.

Jedrt Jež Furlan, Bukla 144

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...