Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Med njima je glasba

Glasba v konstrukciji lezbične scene
Nina Dragičević
Med njima je glasba

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Društvo Parada ponosa
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-285-932-9
Leto izdaje izvirnika 2017
Spremna beseda Nataša Velikonja

Tehnične lastnosti
mehka vezava
20 x 14 cm
480 g
363 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > glasba
ljubezen in spolnost

Povej naprej

O knjigi

Med njima je glasba je esejistično-znanstvena monografija, v kateri avtorica tematizira vlogo glasbe v konstrukciji lezbične scene. Preko spretnega prepletanja socioloških, kulturoloških, glasbeno-teoretskih in filozofskih podstati ter močno prisotne osebne izkušnje se nam razkriva povezovalni, navigacijski, tvorni in mestoma razdiralni značaj glasbe, ki zmore tvoriti stik mnogo preden je spregovorjena beseda.Ali, kot zapiše Nataša Velikonja v spremni besedi, avtorica "dalje plete trdno analitsko rdečo nit njenega dela, vez med glasbo/zvokom in seksualnostjo, tokrat skorajda izključno lezbično seksualnostjo. Gre za tematiziranje glasbe kot konstrukcijskega dejavnika lezbične scene, za vpogled v zgodovino ustvarjanja glasbe s strani lezbijk, pa tudi za analizo glasbenih prioritet v lezbičnih okoljih, klubskih, produkcijskih, radijskih, festivalskih. Gre pa tudi za tematiziranje glasbe kot elementa seksualne ali erotične subjektivizacije lezbijk." In nadaljuje: "Raziskovanje glasbe kot elementa konstrukcije lezbične scene je nekaj novega. Nekaj novega je raziskovanje glasbe kot momenta v konstrukciji lezbične identitete, pa tudi raziskovanje glasbe kot elementa konstrukcije seksualne subjektivitete pri lezbijkah ... Nina pokaže na kompleksnost oblikovanja lezbične subjektivitete na primeru ljubljanske lezbične scene preko tematiziranja glasbe s področja Jugoslavije, ki v mnogih krogih zaradi svoje pogosto problematične, tudi nacionalistične in seksistične provenience ni ravno zaželena, pa vendar je v klubskem življenju lezbijk močno prisotna."

Recenzija Bukla

Po nedavno izdani esejistični knjigi Slavne neznane, v kateri je avtorica pod drobnogled vzela presek ženskega vprašanja in glasbene umetnosti, se nam Nina Dragičević tokrat predstavlja z (esejistično-strokovnim) delom, ki nekoliko prestavi in/ali približa fokus na glasbo v konstrukciji lezbične scene. Knjigo je prav mogoče povezati s poprejšnjo: spet gre za odkrivanje še neznanih, čeprav pomembnih imen v glasbi neke (zatirane) skupine, ujema pa se tudi vsaj delček referencialnega polja. Prav tako gre ponovno za slogovno nabito, dobro premišljeno in eruditsko pisanje. Večina družbenih skupin tako ali drugače v svojo sredino (ali celo lastno estetiko) sprejme različne kulturne kapitale, a zdi se, da jih le redko zares reflektiramo, temveč se namesto tega ustavimo pri posplošitvah. Avtorica naredi korak naprej, ko raziskuje umeščenost glasbe v (domači) lezbični sceni: z vsemi navideznimi neskladji, notranjimi boji in obenem implicitno pokaže, da ne gre samo za pasivno sprejemanje vplivov, temveč tudi ustvarjanje, in prav tako ne gre le za vpliv glasbe na lezbično sceno – proces je dvosmeren in kompleksen.

Aljaž Krivec, Bukla 140

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...