Odsevi in obličja glasbene govorice Janka Ravnika
Katarina Bogunović HočevarZaložba | Znanstvena založba Filozofske fakultete |
Zbirka | Razprave Filozofske fakultete |
Leto izdaje | 2019 |
ISBN | 978-961-06-0172-2 |
Leto izdaje izvirnika | 2019 |
mehka vezava
23,5 x 16,5 cm
410 g
218 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > glasba
zgodovina > kulturna zgodovina
Založnik o knjigi
Knjiga osvetljuje glasbeni opus slovenskega skladatelja Janka Ravnika, ki je prepoznavno zaznamoval slovensko glasbeno ustvarjalnost v prvih desetletjih 20. stoletja. Osrednja iztočnica monografije je glasbenoanalitični prikaz Ravnikovega opusa na področju treh zvrsti (klavirskih del, samospevov in zborov) njegovega skladateljskega dela. Gre za sistematičen prikaz in analize skladb, v katerih se manifestirajo značilnosti Ravnikove glasbene govorice v času in skozi čas, z vsemi morebitnimi spremembami, kompozicijskimi in slogovnimi spremenljivkami, dilemami, izhodišči in rešitvami. Analitični pogled na vsako od treh zvrsti skozi kronologijo nastanka glasbenih del razpira uvid v skladateljev proces skladanja posamičnega dela, prav tako pa analitične izsledke posamičnih skladb sintetizira v značilnosti govorice in v opazovanje premen v njej. Razumevanje Ravnikovih ustvarjalnih izhodišč in tudi njegove ustvarjalne poti osvetljujejo nekateri drobci iz življenjepisa. Ta temelji na zapisih iz leksikalne literature in na skladateljevih osebnih pričevanjih, kakor in kolikor jih je sploh želel posredovati.
Recenzija Bukla
Janko Ravnik je v slovenski glasbeni prostor vstopil kot obetaven skladatelj Novih akordov in vsestranski glasbenik; izstopil pa je kot izjemen in prepoznaven fotograf slovenskih gora. Pogled na svet izza objektiva je ustrezal njegovi intimni naravi in značaju, prav tako njegova glasbena pot ni nikoli zažarela v soju žarometov. Janko Ravnik kljub izjemnim ustvarjalnim in estetskim potencialom, kot umetnik številnih darov za seboj ni puščal sledi velikih pretresov in prelomov. Glasbo je pojmoval kot lepo umetnost, ob tem pa je znotraj te estetike iskal načine preseganja tradicionalne harmonije in z njo tonalne funkcijskosti. Navidezni nosilec napredne estetike je bil v resnici mojster tradicije in njene transformacije v svoj in prihodnji čas. Njegovo življenje pa ni bilo nikoli površno, plitvo in poceni. Pri delu so ga odlikovale osredotočenost, dobrovoljnost in šegavost. Ni hlepel po slavi, premoženju in gospodovanju: kot svetla točka sredi temine je živel v skladu s svojimi načeli, ki niso bila nikjer in nikoli zapisana ali zaukazana. Avtorica pričujoče monografije je Katarina Bogunović Hočevar, ki je leta 2009 doktorirala na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani, kjer zdaj deluje znanstvenoraziskovalno in pedagoško. Njeno področje raziskovanja je zgodovina glasbe 19. in prve polovice 20. stoletja, zgodovina slovenske glasbe in glasbenih inštitucij na Slovenskem ter analiza in estetika glasbe. Od leta 2017 je predsednica Slovenskega muzikološkega društva.
Sonja Juvan, Bukla 149
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
-
Maestro Marko Munih Sotočje življenja in glasbe: monografija ob umetnikovi 80-letnici 29,99 € Dodaj v košarico
-
Ženskost v glasbi skladateljic po 1918 = Femininity in the female music since 1918 Pogledi nekaterih manjših glasbenih kultur Evrope = Views of some smaller musical cultures in Europe 24,90 € Dodaj v košarico
-
-10% Branje Boba Dylana na klancu Esej o edinem nobelovcu, ki ga vsi poznajo 11,61 € 12,90 € Prihrani 1,29 € Dodaj v košarico