Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Sedma republika

Pop kultura in razpad Jugoslavije
Ante Perković
Sedma republika

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Zenit
Leto izdaje 2018
ISBN 978-961-94296-6-2
Naslov izvirnika Sedma republika
Leto izdaje izvirnika 2011
Prevod Klemen Lah
Spremna beseda Klemen Lah
Urejanje Žiga Valetič

Tehnične lastnosti
mehka vezava
23 x 15,5 cm
340 g
213 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > glasba
družbene vede
družbene vede > etnologija in antropologija

Povej naprej

Založnik o knjigi

Sedma republika je strasten poklon kakovostni rock glasbi in njenim protagonistom, tako iz zaključnega obdobja nekdanje skupne države kot tudi v desetletjih, ki so sledila razpadu in vzpostavitvi novih entitet. Toda ne gre za popis tega dela (čeprav ima tudi te elemente), temveč se primarno posveča vprašanju, kako lahko popularna glasba preživi v času političnega in vojnega terorja.

Ante Perković izdatno analizira tisti del jugoslovanskega pop-rocka, ki se je opredelil nacionalno in politično in je s svojim delovanjem začel podpirati ter opravičevati vojne spopade, ozemeljske težnje, nacionalistično mitologijo ter sprego politike in kriminala. Na drugi strani seveda prikaže tudi zahtevno usodo tistega dela pop glasbe, ki je vsemu navkljub ostal zvest nadnacionalni ter pacifistični ideji rokenrola, in v tem najde tudi kanček upanja za otok, ki ga utopistično poimenuje »sedma republika«.

O avtorju

Ante Perković (1973–2017), hrvaški glasbeni kritik, publicist, glasbenik. Že kot študent novinarstva je ustanovil in urejal magazin Puls, po diplomi pa se je posvetil vodenju radijskih glasbenih oddaj (Radio 057, tretji program HRT) ter pisanju glasbenih kritik in besedil za časopise Homo Volans, Nomad in Jutarnji list. Kot pevec, kitarist in avtor je sodeloval v skupini Djeca, kot kantavtor pa izdal še dva samostojna albuma. Igral je v eksperimentalnem gledališču Montažstroj in v radijski predstavi Hoerspiel. Napisal je več knjig, mdr. avtorizirano biografijo o skupini Pips, Chips & Videoclips (1997), Sedmo republiko (2011) ter knjigo o pesmih Darka Rundeka (2013).

»Nikoli prej nisem naletel na glasbeno čtivo, ki bi bilo tako blizu mojemu razumevanju.« – Darko Rundek, kantavtor in pevec skupine Haustor

»Še enkrat sem prebral Sedmo republiko. Bilo je kot prvič. Na žalost je ta knjiga zimzelena.« – Petar Janjatović, avtor pregledne knjige Ilustrovana Ex-YU Rock enciklopedija 1960–2000

»Knjiga Sedma republika je kmalu po izidu leta 2011 postala kultna in referenčna, danes pa je še bolj aktualna.« – Založba Rockmark, ob drugi izdaji (2018)

»Ante je v knjigi rekel popu pop – če naj parafraziram ljudski rek – in to je res izjemen doprinos proti (ne)kulturi laži in proizvodnji viška zgodovine, s katerim nas zasipavajo.« – Dragan Kremer, srbski rock kritik

Recenzija Bukla

Strastna, angažirana, dobro informirana, sintetična, prepričljivo izpisana kronologija razvoja pop glasbe v Jugoslaviji, od časov, ko je Bregovič zahod­njaškemu rokenrolu podelil jugoslovanski potni list, prek časov, ko je na sceno stopila Lepa Brena in so morali rokerji ugotoviti, da jim je tržni delež prevzel folk, do časov, ko je bilo v pop skladbah že zaznati vonj po nacionalizmu in pozneje tudi po vojni, kar je neizbežno napovedovalo tudi konec Jugoslavije. Ante Perković (1973–2017) je bil hrvaški novinar in urednik, glasbenik in pisec knjig, ki je živel in dihal (post)jugoslovansko rock glasbo, v njej po eni strani uvidel politične težnje in upravičevanje vojnih spopadov ter na drugi iskal in častil tisto glasbo in njene izvajalce, ki jim je tudi v politično naelektrenem vzdušju uspelo ohraniti nadnacionalni značaj ter – kar je bilo ves čas tudi eno od poslanstev rock glasbe – njene pacifistične ideje. Knjiga o glasbi, ki jo, seveda v bolj nostalgičnem smislu, še vedno lahko sem ter tja slišimo tudi v živi izvedbi v kaki izmed dvoran.

Samo Rugelj, Bukla 144

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...