Pojdi na glavno vsebino
Brezplačna dostava za naročila nad 35 €
041 670 666(pon.-čet.: 8.30-16.00, pet.: 8.30-14.30)
0

Družbena koreografija

Ideologija kot performans v plesu in vsakdanjem gibanju
Andrew Hewitt
Družbena koreografija

Zaradi različnih vzrokov v Buklini spletni knjigarni te knjige ni možno kupiti.
Za več informacij se obrnite na založbo (v kolofonu levo) ali v kako drugo knjigarno.

Založba Maska
Zbirka Transformacije
Leto izdaje 2017
ISBN 978-961-6572-48-4
Naslov izvirnika Social choreography
Prevod Aleksandra Rekar
Spremna beseda Pia Brezavšček, Alja Lobnik
Urejanje Gregor Moder

Tehnične lastnosti
mehka vezava
24 x 17 cm
450 g
232 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > ples
umetnost > gledališče

Povej naprej

O knjigi

Hewittova teorija plesa je prelomna, saj razume ideologijo kot poglavitno koreografinjo politik in družbenih praks, med katere sodi tudi plesna umetnost, ter analizira, kako so politike in družbe strukturirane na način koreografske estetike. Ta izstopajoča teoretska knjiga analizira delovanje ideologije v politikah in njihovih propagandah, življenjskih slogih in industriji moderne dobe (v drugi polovici 19. in prvi polovici 20. stoletja) vzporedno s sočasnimi koreografskimi praksami. Še več, Hewittova analiza izpeljuje osupljive povezave med koreografskimi postopki modernega plesa in strukturami, ki so inherentne moderni družbi.

Andrew Hewitt je profesor germanistike in primerjalne književnosti na Univerzi Kalifornija v Los Angelesu (UCLA). V knjigi Politične inverzije (Political Inversions: Homosexuality, Fascism, and the Modernist Imaginary, Stanford: Stanford University Press, 1996) se loteva vprašanja teoretskega in kulturnega prekrivanja homoseksualnosti in fašizma. Delo lahko razumemo kot smiselno nadaljevanje projekta Fašistični modernizem (Fascist Modernism: Aesthetics, Politics, and the Avant-Garde, Stanford: Stanford University Press, 1993), v katerem se je lotil analize modernizma predvsem skozi razmerje med fašizmom in Marinettijevim futurizmom. Tudi v Družbeni koreografiji (v izvirniku je izšla kot Social Choreography: Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement, Durham: Duke University Press, 2005) ostaja osredotočen na obdobje modernizma, vendar je s to knjigo, ki v slovenščino prihaja v odličnem prevodu Aleksandre Rekar, zarezal globoko v področji teorije plesa in uprizoritvenih umetnosti ter zaznamoval in transformiral naše dojemanje tistega, kar lahko razumemo z izrazom koreografija.

Recenzija Bukla

Knjiga Družbena koreografija iz leta 2005 je prva v slovenščino prevedena knjiga profesorja Andrewa Hewitta z losangeleške univerze UCLA, nasledila pa je njegovo delo Fašistični modernizem (1993). Dani eseji prepletajo politično s plesnim, torej ideologijo in gib, družbeni um s telesom individuuma, mrtvo realnost z živo estetiko, čemur nadene izraz »družbena koreografija«. Gre za svojevrstno analizo razvoja plesa od sredine 19. do sredine 20. stoletja – v odnosu do družbenih sprememb ali celo obratno, kako je torej plesna gibalnost spreminjala pogled na svet in s tem posledično svet kot tak ter kako ideologija, v Hewittovem primeru zlasti fašistična, vedno znova išče načine, da se narativno izrazi. Eruditsko besedilo, ki na vsakem koraku rokuje z zgodovinsko in teoretično prakso, ne izhaja iz plesne stroke, temveč iz smeri jezikoslovja, zato še mnogo globlje prodira v mehanizme odnosov med umetnostjo in politiko, to pa ga dela enako posebnega kot tudi dragocenega.

Žiga Valetič, Bukla 138-139

© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.

Sorodne knjige

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...